2012. május 17. csütörtök, Paszkál napja van
Továbbküldés
Tartalom címe: Mérsékelt alkoholfogyasztás - és az asztma

    Mérsékelt alkoholfogyasztás - és az asztma

    Heti néhány pohár alkohol elfogyasztása csökkentheti az asztma kialakulásának kockázatát - derítették ki dán kutatók új tanulmányukban.
    Mérsékelt alkoholfogyasztás - és az asztma
    A légzőszervi betegségek szakembereit tömörítő European Respiratory Society amszterdami kongresszusán bemutatott tanulmány szerzői mintegy 20 ezer ember adatai alapján vonták le következtetésüket. Kimutatták ugyanakkor, hogy az absztinensek, valamint az alkoholisták és a sört fogyasztók esetében nagyobb a betegség kockázata.

    "Miközben a túlzott alkoholfogyasztás egészségi problémákat okozhat, tanulmányunk eredményei azt jelzik, hogy a mérsékelt - 1-6 egységnyi - alkoholfogyasztás csökkentheti az asztma kifejlődésének kockázatát" - közölte Sofie Lieberoth, a bispebjergi kórház szakembere.

    A tanulmányba 19 349 ikerpárt vontak be. A 12-41 éves közötti alanyokat kikérdezték alkoholfogyasztásukról, majd nyolc éven át követték egészségük alakulását.

    Megállapították, hogy olyanok esetében, akik heti 1-6 egységnyi alkoholt fogyasztottak, kevesebb mint 4 százalékos arányban alakult ki asztma.

    Az absztinensek vagy az alkoholt alig fogyasztók esetében viszont több mint 40 százalékos a tüdőbetegség kialakulásának a lehetősége, míg az alkoholistáknál 20 százalékkal nő a kockázat - idézte a tanulmány megállapításait a The Daily Telegraph brit napilap honlapja.

    Az amszterdami kongresszuson bemutatott másik tanulmány a derékméret és az asztma kialakulása közötti összefüggésre hívta fel a figyelmet.

    A norvégiai természettudományi és műszaki egyetem szakemberei kimutatták, hogy a nagyobb derékkörméret 44 százalékkal növeli a légzési rendellenesség kialakulásának esélyét, az elhízás pedig még ennél is nagyobb - 81 százalékos - kockázatot jelent.

    Több mit 23 ezer norvég adatait elemezve jutottak erre a következtetésre a szakemberek.
     
    Megjelent: 2011. szeptember 28.
    Forrás: MTI
    Legutóbb frissítve: 2012. január 17.