2012. május 17. csütörtök, Paszkál napja van
Nyitólap  >  Egészségtár  >  Baba-mama  >  Szoptatás, babatáplálás
Továbbküldés
Tartalom címe: A császármetszés nem befolyásolja a szoptatás időtartamát

    A császármetszés nem befolyásolja a szoptatás időtartamát

    A legújabb kutatások szerint a császármetszés úgy tűnik nincs hatással arra, hogy egy kismama mennyi ideig szoptathatja gyermekét.
    császármetszés
    A 2000 édesanya részvételével készült kutatás szerint az, hogy mennyi ideig szopik egy gyerek független attól is, hogy mennyi idő telik el a születés és az első szoptatás között. A BMC Pediatrics eredményei szerint csakis a korábbi terhességek száma, valamint az etnikai hovatartozás befolyásolja azt, hogy egy édesanya meddig szoptathat.

    Az Egyesült Királyság Egészségügyi Minisztériumának ajánlása szerint hathónapos korig kell szoptatni a gyermekeket, de sok édesanya már korábban elhagyja a szoptatást. A Manchester Egyetem és az East Lancashire Primary Care Trust mostani közös kutatásából kiderült, hogy a fehér nők hajlamosak előbb abbahagyni a szoptatást, mint a többi etnikai csoportba tartozó társaik. A szociális helyzetnek a kutatás adatai szerint nincs hatása a szoptatás időtartamára.

    Egyes korábbi feltételezésekkel ellentétben a császármetszéssel vagy más mesterséges módszerrel szült édesanyák sem szoptattak kevesebb vagy több ideig, mint a természetes úton szült édesanyák. Az Egészségügyi Világszervezet szakértői szerint az első szoptatásnak a születést követő első órában meg kell történnie, de a kutatási adatok szerint akkor sem szoptatnak kevesebb vagy több ideig az édesanyák, ha az első szoptatás csak 48 órával a szülés után történik.

    Az etnikai hovatartozáson kívül a szoptatás időtartamát csak a korábbi gyerekek száma befolyásolja: a harmadik vagy negyedik gyermeküket szülő anyukák sokkal tovább szoptatnak, mint azok, akik első gyermeküket hozzák világra.

    "Ezeket a tényezőket igen nehéz befolyásolni az édesanyákat segítő programokkal, ezért új megközelítési módokat kell találnunk, hogy arra ösztönözzük az édesanyákat, szoptassák gyermekeiket, amíg lehet" - írják a kutatók.
     
    Megjelent: 2010. február 11.
    Forrás: Medipress
    Legutóbb frissítve: 2012. január 17.