2012. május 17. csütörtök, Paszkál napja van
Nyitólap  >  Egészségtár  >  Baba-mama  >  Szoptatás, babatáplálás
Továbbküldés
Tartalom címe: Az anyatej nem véd az ekcéma ellen?

    Az anyatej nem véd az ekcéma ellen?

    Az sem védi meg a kisbabákat az ekcéma kialakulásának kockázatától, ha négy hónapig vagy annál hosszabb ideig kizárólag anyatejjel táplálják őket.
    Az anyatej nem véd az ekcéma ellen?
    Bár több szervezet, köztük az Egészségügyi Világszervezet (WHO) is azt ajánlja az édesanyáknak, hogy a csecsemőket hat hónapos korukig kizárólag anyatejjel táplálják, nem sok ismeret állt rendelkezésre, hogy a szoptatás valóban megvédi-e a kicsiket az ekcéma kialakulásának a kockázatától.

    A King's Egyetem London kutatói 51 119 nyolc és tizenkét év közötti gyermeket vizsgáltak meg összesen 21 országban, Ázsiában, Afrikában, Európában és Latin-Amerikában. A kutatásból kiderült, hogy azoknál, akiket édesanyjuk négy- vagy annál több hónapig szoptatott, ugyanannyira voltak hajlamosak az ekcéma kialakulására, mint azok, akiket kevesebb ideig tápláltak anyatejjel.

    A hosszabb szoptatás ugyan nem csökkenti az ekcéma kialakulásnak a kockázatát, a kutatók mégis hangsúlyozták, hogy az anyatejes táplálásnak számos egyéb egészségügyi előnye is van a csecsemőkre nézve. "Széles körben elfogadott, hogy az anyatej a legfontosabb és legmegfelelőbb táplálék a kisbabáknak. Különösen a fejlődő országokban fontos azt szem előtt tartani, hogy a szoptatás - a tápszerekkel összehasonlítva -, csökkenti a gyomor-és bélrendszeri fertőzések kialakulásának kockázatát. Ezt a tanulmányunk sem cáfolta " - mondta el Dr. Carsten Flohr, az egyetem sajtóközleményében.
     
    Megjelent: 2011. szeptember 13.
    Forrás: Medipress
    Legutóbb frissítve: 2012. január 17.