2012. május 17. csütörtök, Paszkál napja van
Nyitólap  >  Egészségtár  >  Baba-mama  >  Szoptatás, babatáplálás
Továbbküldés
Tartalom címe: Mit egyen a baba? Főzz otthon!

    Mit egyen a baba? Főzz otthon!

    Főzz otthon a babának! Azok a kisgyerekek, akiket házi készítésű ételekkel kínálnak, később szívesebben fognak zöldséget és gyümölcsöt fogyasztani, mint azok, akik konzerv bébiételeket kapnak.
    Mit egyen a baba? Főzz otthon!
    Az otthon előállított húsételekkel vagy pudingokkal táplált csecsemőknek hét éves korukra határozott ízlésük alakul ki arról, hogy mi a jó nekik. A leicesteri De Montfort, valamint a bristoli és a birminghami egyetem szakemberei 7866 olyan édesanyát figyeltek meg, akiknek 1991 és 1992 között születtek gyerekei.

    Az eredmények azt mutatták, hogy azok a kicsik, akik hat hónapos koruk körül gyakran kaptak otthon előállított zöldség- vagy gyümölcskészítményeket, hét évesen is jóval több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztottak. Ugyanakkor a bolti ételeken felnőtt kisgyerekeknél később nem volt kimutatható semmilyen pozitív hozama az étkezésüknek.

    A Public Health Nutrition című folyóiratban megjelent tanulmány szerzői így nyilatkoztak: "A vizsgálatok egyértelműen kimutatták, mennyire fontos, hogy a korai hozzátáplálás idején a gyerekek sok gyümölcsöt és zöldséget kapjanak."

    Dr. Helen Coulthard, a De Monfort Egyetem munkatársa hozzátette: "Nagyon fontos, hogy változatosan és egészségesen egyenek a csecsemők. Sokan nem jutnak elegendő mennyiségű zöldséghez és gyümölcshöz.

    A vizsgálat eredményei talán azzal magyarázhatóak, hogy azok az anyák, akik készételekkel etetik gyermeküket, maguk sem esznek elég zöldséget, gyümölcsöt, ellenben azok, akik maguk készítik gyermekük táplálékát, mindig bőven használnak a szezonális termékekből. és minél változatosabban eszik egy csecsemő, később annál többféle ételt fog elfogadni."
     
    Megjelent: 2011. július 27.
    Forrás: Medipress
    Legutóbb frissítve: 2012. január 17.