2012. május 17. csütörtök, Paszkál napja van
Nyitólap  >  Egészségtár  >  Baba-mama  >  Szoptatás, babatáplálás
Továbbküldés
Tartalom címe: Több szoptatás - okosabb babák?

    Több szoptatás - okosabb babák?

    Azok a kisbabák, akiket édesanyjuk szoptat, okosabbak lesznek, sőt viselkedési problémák is ritkábban fordulnak elő náluk - állítja egy új tanulmány.
    Több szoptatás - okosabb babák?
    Az Essex Egyetem Szociális és Gazdasági Intézet Kutatóközpontjának (ISER) kutatói az elmúlt két évben a szoptatás és a kisbabák fejlődése közti összefüggéseket vizsgálták. Az eredményekből kiderült, hogy a szoptatás növelte a gyerekek IQ-ját, ami javította a kicsik társadalmi mobilitását is. Megfigyelhető volt az is, hogy ötéves korukra kisebb arányban fordultak elő náluk viselkedési problémák.

    A kutatócsoport most a brit kormányhoz fordult, hogy a kormány hangsúlyozza az anyák számára, a szoptatás a kisbabájuk jövője szempontjából is fontos. Azt azonban, hogy a szoptatás, hogyan és miért segíti elő a kisbabák fejlődését, egyelőre nem tudták megmondani a tudósok.

    Szakértők szerint, ha bizonyítani lehetne, hogy valóban a szoptatás okozza ezeket a pozitív változásokat és nem egyéb szociális tényezők, akkor az eredményeket társadalompolitikai célok megvalósítására is fel lehetne használni. A szociálisan hátrányos helyzetű anyákat például meg lehetne győzni a szoptatás fontosságáról, hogy belássák, azzal növelhetnék a kisbabájuk életesélyeit.

    Aggasztó ugyanakkor az, hogy egyre több, jó szociális körülmények közt élő nő mond le a szoptatásról, attól tartva, hogy az megváltoztatja a melle alakját.
     
    Megjelent: 2011. október 26.
    Forrás: Medipress
    Legutóbb frissítve: 2012. január 17.