A legjobb felhasználói élmény nyújtása érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk.

ELFOGADOM
Hirdetés

15 egyszerű tipp, és elkerüli az inzulinrezisztencia

#Cukorbetegség #inzulinrezisztencia #magnézium
2018.02.19. Módosítva: 2018.02.19.

Az „ezerarcú boszorkányként” is csúfolt inzulinrezisztencia manapság már nem számít ritkaságnak, főleg a nők között.

Hirdetés

Diagnosztizálásban ugyanakkor hiába tettünk nagy előrelépést, még mindig a cukorbetegség előszobájáról van szó, amely akár már a kezdeti időszakban utalhat más betegségekre, vagy lehet a meddőség legfőbb oka. Néhány egyszerű tippel ugyanakkor könnyedén változtathatunk és előzhetjük meg, de enyhe esetben akár vissza is fordíthatjuk a már kialakult inzulinrezisztenciát gyógyszeres segítség nélkül. Ne feledjük azonban, hogy ha genetikailag hajlamosak vagyunk rá, úgy érdemes életmódunkat is ennek megfelelően átalakítani.

Vajon örökölhető-e az

Így előzheti meg az inzulinrezisztenciát!

  1. Végezzen erősítő és/vagy anaerobikus edzést, ezek ugyanis mind növelik az inzulin szenzitivitást.
  2. A kitartóan végzett edzés meghozza ugyan eredményét, de a változatos, nem csak bizonyos testrész specifikus tréning még jobban növeli az inzulin szenzitivitást.
  3. Figyeljen a szénhidrát bevitelre, ha kell használjon speciális diétát. Az ajánlott mennyiség általában napi 100-200gramm, túlsúly esetén 50gramm.
  4. Fogyasszon proteinben gazdag ételeket és kerülje a finomított cukrot, egyen több zöldséget.
  5. Kerülje a magas glikémiás indexű ételeket és a finomított alapanyagokat.

A sport és az egészséges étkezés segít az inzulinrezisztencia megelőzésében

  1. Használjon több ecetet, lime-ot és citromot, nem csak a salátákhoz.
  2. Igyon zöld teát szénhidrátban gazdag étel fogyasztása előtt.
  3. Ne egyen transzzsírokat tartalmazó ételeket.
  4. Ne fogyasszon napraforgó, kukorica és más növényi olajakat, egyen elegendő magvat.
  5. Fogyasszon olajos halat a hét néhány napján.
  6. Aludjon megfelelő mennyiségűt és ne étkezzen túl későn, elalvás előtt.
  7. Kerülje azokat a periódusokat, amikor túl sokáig ül egy helyben. Mozgassa át a végtagjait, végezzen láb-fej-törzskörzést akár munka közben is.
  8. Kerülje a folyékony növényi cukrot (fruktóz) tartalmazó italokat, üdítőket.
  9. Szedjen magnéziumot táplálék-kiegészítőként.
  10. Egyen köretként pácolt zöldségeket (például gyömbért), a magas szénhidráttartalmú ételek mellé.

Forrás: poliquingroup.com

Forrás: EgészségKalauz
Hirdetés

FONTOS AZ EGÉSZSÉGEM

SZERETNÉK HÍREKET, TIPPEKET KAPNI!
CAPTCHA

Twoje dane osobowe służyć będą jedynie umożliwieniu kontaktu z ekspertem. Grupa Onet.pl S.A. nie przetwarza tych danych w żaden inny sposób i niezwłocznie po przesłaniu pytania do eksperta usuwa lub anonimizuje Twoje dane. Przekazanie pytania ekspertowi odbywa się przy zachowaniu zabezpieczeń wymaganych przez ustawę o ochronie danych osobowych. Przypominamy również, iż udzielona porada nie zastąpi bezpośredniej konsultacji z lekarzem lub innym odpowiednim specjalistą, w trakcie której analizowana jest dokumentacja lekarska i przeprowadzane badanie lekarskie.