A legjobb felhasználói élmény nyújtása érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk.

ELFOGADOM
Hirdetés

Nyár cukorbetegként: ezek a veszélyek fenyegethetik!

#Cukorbetegség #inzulin #szénhidrát
2018.08.17. Módosítva: 2018.08.21.

Tudta, hogy a leégés vércukorszint-emelkedést is előidézhet? A cukorbetegeknek fokozottan ügyelniük kell állapotukra a nagy melegben, miután gyakoribbak lehetnek a vércukor-ingadozások.

Hirdetés

Dr. Porochnavecz Mariettát, a Cukorbetegközpont diabetológusát kérdeztük.Fontos, hogy betartson néhány utasítást, hasznos tanácsot, amennyiben vízpartra indul nyaralni, vagy strandra készül, hogy elkerülhesse a nagyobb bajt! – tanácsolja a főorvos.

Leégés

A leégés ellen mindenképp védekezni kell magas faktorszámú napvédő készítménnyel, valamint komolyan kell venni a figyelmeztetést: 11 és 15 óra között ne menjen ki a tűző napra, keressen inkább árnyékos helyet, pihenjen ebben az időszakban.

A leégés nem csak a melanoma kialakulásának kockázatát növeli, hanem stresszel járhat a szervezet számára, és a vércukorszint-emelkedését is előidézheti mindaddig, amíg be nem gyógyul a leégés okozta bőrsérülés.

Napszúrás

Amennyiben sokat tartózkodik védelem nélkül a napon, például kalap, kendő nélkül, illetve nem használt napvédő készítményt, akkor igen könnyen napszúrást kaphat, ami lázzal, hányingerrel, hányással is járhat. A cukorbetegeknek egyébként is ügyelniük kell állapotukra a nagy hőségben, mivel ekkor gyakoribbak lehetnek a vércukor-ingadozások, ám ha a napszúrás miatt hányás, láz lép fel, akkor különös figyelemmel kell lenni. A hányás miatt nem csak nagy mennyiségű folyadékot veszít a beteg, de az étvágytalanság miatt kevesebb szénhidrátot tud bevinni, mint az előírt, ami alacsony vércukorszintet eredményezhet (hipoglikémia). Érdemes ilyenkor egyeztetni a kezelőorvossal a gyógyszer, inzulin adagolásáról.

Hányás, hasmenés

Nyáron gyakrabban előfordulnak a hányással, hasmenéssel járó megbetegedések, különösen ha olyan országba látogatunk, ahol más ételkészítési szabályok vannak, vagy nem figyelünk arra, mit iszunk (jégkocka, csapvíz kerülendő).

Amennyiben mégis megtörténik a baj, fontos a bőséges folyadékpótlás és elektrolit bevitel. Amennyiben a tünetek még az inzulin beadása előtt jelentkeznek, akkor gyakori, 2 óránkénti vércukor-ellenőrzés mellett csökkenteni kell az inzulin dózisát, erről mindenképpen egyeztessen kezelőorvosával! Ha a hányás az inzulin beadása után lép fel, nagyon fontos a megfelelő szénhidrátmennyiség bejuttatása. Amennyiben tartósan fennáll a hányás vagy hasmenés, mindenképp egyeztessen a továbbiakról orvosával!

Milyen sört ihatnak a cukorbetegek? Kattintson tovább, és kiderül!

Nagyon fontos a vércukor rendszeres kontrollja. Ha nem tudja étellel, próbálja folyadék formájában bevinni a szénhidrátot, és kis mennyiségű, gyors hatású inzulint alkalmazzon. Előfordul, hogy a beteg azt hiszi, ha nem tud enni, akkor nincs szüksége inzulinra. Ez nem így van, mert az időközben fellépő betegség során még nőhet is az inzulin igény – avat be a részletekbe a Cukorbetegközpont diabetológusa.

Forrás: Cukorbetegközpont

Forrás: EgészségKalauz
Hirdetés

FONTOS AZ EGÉSZSÉGEM

SZERETNÉK HÍREKET, TIPPEKET KAPNI!
CAPTCHA

Twoje dane osobowe służyć będą jedynie umożliwieniu kontaktu z ekspertem. Grupa Onet.pl S.A. nie przetwarza tych danych w żaden inny sposób i niezwłocznie po przesłaniu pytania do eksperta usuwa lub anonimizuje Twoje dane. Przekazanie pytania ekspertowi odbywa się przy zachowaniu zabezpieczeń wymaganych przez ustawę o ochronie danych osobowych. Przypominamy również, iż udzielona porada nie zastąpi bezpośredniej konsultacji z lekarzem lub innym odpowiednim specjalistą, w trakcie której analizowana jest dokumentacja lekarska i przeprowadzane badanie lekarskie.