2012. május 17. csütörtök, Paszkál napja van
Nyitólap  >  Egészségtár  >  Borpatika
Továbbküldés
Tartalom címe: A mellrákot nem tartóztatja fel sem a vörös-, sem a fehérbor

    A mellrákot nem tartóztatja fel sem a vörös-, sem a fehérbor

    Sem a fehér-, sem a vörös bor fogyasztása nem nyújt védelmet a nők számára a mellrák ellen, derült ki egy új tanulmányból. Ráadásul úgy tűnik, mindkettőnek negatív hatása van.
    Polly Newcomb a tanulmány vezető szerzője elmondta, hogy eredményeik alapján a vörösbor nem csökkenti a mellrák kialakulásának kockázatát, annak ellenére, hogy korábbi tanulmányok a vörösbor szív-védő hatásait írták le.

    "Nem találtunk különbséget a fehér- vagy vörösbor fogyasztása és az emlőrák kockázata közt. Jótékony hatásokat sem figyelhettünk meg." - mondta Newcomb.

    Valójában, azon nőknek, akik tizennégy vagy több pohár alkoholt isznak hetente, 24%-kal nagyobb az esélye emlőrákra, mint az absztinenseknek, mondták a kutatók.

    "Amennyiben egy nő iszik, úgy azt mérsékelten kell tegye- egy pohárnál semmiképp sem többet naponta. És ha úgy dönt vörösbort fog inni, az azért legyen, mert szereti az ízét nem pedig mivel csökkenti a mellrák kockázatát." - mondta Newcomb.

    Az eredmények 6327 emlőrákos és 7558 egészséges nővel készült, alkoholfogyasztási szokásaikat firtató interjú alapján készült.
     
    Megjelent: 2009. szeptember 21.
    Forrás: Medipress
    Legutóbb frissítve: 2012. január 17.