
A kutatók a sör, a vörös és fehérbor, valamint az égetett szesz fogyasztásának hatásait vizsgálták a tüdőrák kialakulására. Az eredmények szerint minden egyes pohár vörösbor elfogyasztásával (egy hónapra lebontva) mintegy 2 százalékkal csökken a tüdőrák kialakulásának esélye dohányosok esetében.
Az adatok alapján azoknál a dohányos férfiaknál, akik napi egy vagy két pohár vörösbort fogyasztottak, a tüdőrák kialakulásának valószínűsége mintegy 60 százalékkal csökkent a többiekhez képest.
A kutatók az eredmények ismertetése mellett fontosnak tartják azonban kiemelni, hogy a tüdőrák kialakulásának esélyeit még mindig a dohányzás abbahagyásával lehet a leginkább csökkenteni, hiszen a vörösbort fogyasztó dohányosoknak még a csökkent értékek mellett is jóval nagyobb az esélyük a betegség kialakulására, mint a nemdohányzóknak.
A vörösborról régóta közismert, hogy igen magas az antioxidáns tartalma elsősorban a szőlő héjából és magjából származó reszveratrolnak köszönhetően.










