2012. május 17. csütörtök, Paszkál napja van
Nyitólap  >  Egészségtár  >  Borpatika
Továbbküldés
Tartalom címe: A vörösbor egyik összetevője véd a prosztatarák ellen

    A vörösbor egyik összetevője véd a prosztatarák ellen

    A Birminghami Alabama Egyetem (UAB) kutatói felfedezték, hogy a vörösbor anyagai segítenek csökkenteni a prosztatarák kialakulásának kockázatát.
    A kutatók hím egereket egy a vörösborban is található vegyülettel, a resveratrollal etették, aminek korábban már kimutatták antioxidáns és rákellenes hatását. A resveratrol megtalálható a szőlőben, málnában, mogyoróban és áfonyában is. A resveratrollal etetett egerek körében 87 százalékkal csökkent a prosztatatumor legagresszívabb formájának kialakulási kockázata. A legerősebb daganatellenes védelem a resveratrol por formájában történt fogyasztása után hét hónappal alakult ki. A prosztatarák egy kevésbé súlyos formájában szenvedő resveratollal etetett egerek körében 48 százalékkal nagyobb eséllyel állt meg vagy lassult le a tumor növekedése azokhoz az egerekhez képest, akik nem fogyasztották ezt a vegyületet.

    Az UAB kutatói felfedezésüket augusztusban publikálták a Carcinogenesis online kiadásában. "Ezzel a tanulmánnyal nőtt a bizonyítékok száma, melyek szerint a vörös bor resveratrol-tartalma erőteljes kemoprevenciós tulajdonságokkal rendelkezik, a nyilvánvaló szív-védő jótékony hatásán kívül" - mondta a tanulmány vezető szerzője, Coral Lamartiniere, az UAB Farmakológiai és Toxikológiai Intézetének munkatársa. Ugyanebben a folyóiratban egy korábbi UAB tanulmány is megjelent, mely szerint a resveratrollal etetett nőstény egereknél jelentősen csökkent az emlőrák kockázata.

    "A rákkutatók az ilyen napokért élnek, amikor valamilyen felfedezést tehetnek" - mondta Lamartiniere. "Én minden este iszom egy pohárral, mert aggódom a prosztatarák miatt. Ez így megy a családomban." - tette hozzá a szakember. Lamartiniere és más kutatók azt állítják, már folyamatban az a munka, amely során ember resveratrol fogyasztását nézik és megállapítják, hogy milyen koncentrációval érető el a rákellenes hatás. A mennyiség, amit az UAB-nél az egerek esetében használtak, egyenértékű naponta személyenként egy üveg vörösbor elfogyasztásával. Mivel a nagy mennyiségű alkohol elfogyasztásának káros egészségügyi hatásai lehetnek, ezért az orvosok általában mértékletes borfogyasztást ajánlanak, ami férfiak számára legfeljebb kettő, nők számára napi egy pohár bort jelent.
     
    Megjelent: 2009. szeptember 21.
    Forrás: Medipress
    Legutóbb frissítve: 2012. január 17.