2012. május 17. csütörtök, Paszkál napja van
Nyitólap  >  Egészségtár  >  Borpatika
Továbbküldés
Tartalom címe: Vörösborral megelőzhető a prosztatarák

    Vörösborral megelőzhető a prosztatarák

    Aki hetente legalább 4-7 pohár vörösbort fogyaszt, annak fele akkora eséllyel lesz prosztatarákja, mintha nem inna - olvasható a Harvard Men's Health Watch júniusi számában.
    Seattle-i orvosok 40 és 64 év közötti férfiakat vizsgáltak olyan rizikófaktorok után kutatva, melyek szerepet játszhatnak a prosztatarák kialakulásában. Első látásra - a korábbi vizsgálatokhoz hasonlóan - nem találtak összefüggést az alkoholfogyasztás mértéke és a rák előfordulása között.

    A különböző alkoholkészítmények tanulmányozása viszont meglepő eredményt hozott: a borfogyasztással párhuzamosan csökken a prosztatarákok száma., kiváltképp ha vörösborról volt szó. A kutatók azt állítják, egy hét alatt elfogyasztott minden pohár bor 6 százalékkal csökkentheti a rák kialakulásának kockázatát.

    "Miért éppen a vörösbor? Egyelőre nem tudjuk. A vörösborban viszonylag nagy mennyiségben megtalálható resveratrolnak és flavonoidoknak tulajdonítjuk ezt a jótékony hatást, mivel ezek antioxidáns hatással bírnak, továbbá képesek semlegesíteni a prosztatarák kialakulásában nélkülözhetetlen férfi hormonok, az androgének hatását." - vélik a kutatók.

    Az orvosok természetesen vonakodnak attól, hogy vörösbort ajánljanak betegeiknek egészségük megőrzése érdekében, hisz a betegek könnyen áteshetnek a ló másik oldalára. Mérsékelt vörösborfogyasztás mellett azonban nem csak a prosztatarák, hanem a szívinfarktus, agyvérzés és a cukorbetegség kockázata is kisebb.
     
    Megjelent: 2009. szeptember 21.
    Forrás: Medipress
    Legutóbb frissítve: 2012. január 17.