Jelenlegi hely

Hirdetés

Gyakorlatok a csontritkulás megelőzésére

A rendszeresen végzett csonttömeg-megtartó gyakorlatok (séta, jogging, tánc) mind-mind alkalmas lehet a csontritkulás megelőzésére. Az erősítő gyakorlatok (pl. futóedzés, súlyemelés, aerob fitness) végzése is segíthet a csonttömeg megtartásában, és a csontritkulás megelőzésében.
Az úszás, biciklizés javítja a szív- érrendszer működését, erősíti az izmokat, de a csontritkulás megelőzésében nem jut szerephez. Ha bármilyen új, rendszeresen végzett mozgástípusba, edzésbe kezd valaki, mindig érdemes előbb az orvossal is konzultálnia erről.
Milyen gyakorlatok segíthetnek a csonttömeg megtartásában?

Néhány tipp, tanács a mozgásformákra, a fizikai aktivitásra:

  • Menjünk sétálni! – a gyerekekkel, a kutyával, barátainkkal, vagy akár egyedül is, legyen ez egy rendszeres napi elfoglaltság.
  • Kertészkedjünk! – a kertápolás nagyon jó és egyben hasznos kikapcsolódás, fizikai aktivitás, az év nagyobb részében rendszeresen folytatható.
  • Gyűjtsük össze barátainkat, keressünk meg velük együtt a közelben egy sportközpontot! Sok helyütt lehet focizni, kosarazni, vagy esetleg teniszezni, fallabdázni stb. Ezek azért is hasznosak, mert nem kizárólag teljesítmény- és eredmény-centrikusak, inkább az együttlét a fontos bennük. Ha együtt vagyunk, egymást is motiválhatjuk.
  • Keressük meg a helyi művelődési központot, milyen klubokat kínálnak, ahol mozgás, tánc a közös elfoglaltság (pl. hastánc, salsa stb)
  • Menjünk a gyerekekkel a szabadba! Magunk is újra gyerekek lehetünk… a vidám játék, sport a mozgás mellett hangulatunkat is javítja, és sok közös élményünk lesz így gyermekeinkkel.
  • Ha üzletbe indulunk (és nem nagyobb mennyiségeket kell vennünk), menjünk inkább gyalog, egy kellemes sétát és a bevásárlást együtt még hasznosnak is érezzük majd.
  • Ne érezzük úgy, hogy a házimunka csak fárasztó kötelesség! Tegyünk be egy CD-t, és hallgassunk zenét porszívózás, takarítás közben… mindjárt kellemesebben érezzük magunkat.
  • Végezzünk néhány erősítő gyakorlatot! Nem kellenek ehhez nagyobb súlyok, az ún. kisebb kézisúlyok is megfelelnek, de érdemes erről profi edzőt is megkérdeznünk, ha lehetséges.