Jelenlegi hely

Hirdetés!

15 egyszerű tipp, és elkerüli az inzulinrezisztencia

Az „ezerarcú boszorkányként” is csúfolt inzulinrezisztencia manapság már nem számít ritkaságnak, főleg a nők között. El lehet kerülni?

Hirdetés

Diagnosztizálásban ugyanakkor hiába tettünk nagy előrelépést, még mindig a cukorbetegség előszobájáról van szó, amely akár már a kezdeti időszakban utalhat más betegségekre, vagy lehet a meddőség legfőbb oka. Néhány egyszerű tippel ugyanakkor könnyedén változtathatunk és előzhetjük meg, de enyhe esetben akár vissza is fordíthatjuk a már kialakult inzulinrezisztenciát gyógyszeres segítség nélkül. Ne feledjük azonban, hogy ha genetikailag hajlamosak vagyunk rá, úgy érdemes életmódunkat is ennek megfelelően átalakítani.

Vajon örökölhető-e az inzulinrezisztencia? Olvasson tovább!

Így előzheti meg az inzulinrezisztenciát!

  1. Végezzen erősítő és/vagy anaerobikus edzést, ezek ugyanis mind növelik az inzulin szenzitivitást.
     
  2. A kitartóan végzett edzés meghozza ugyan eredményét, de a változatos, nem csak bizonyos testrész specifikus tréning még jobban növeli az inzulin szenzitivitást.
     
  3. Figyeljen a szénhidrát bevitelre, ha kell használjon speciális diétát. Az ajánlott mennyiség általában napi 100-200gramm, túlsúly esetén 50gramm.
     
  4. Fogyasszon proteinben gazdag ételeket és kerülje a finomított cukrot, egyen több zöldséget.
     
  5. Kerülje a magas glikémiás indexű ételeket és a finomított alapanyagokat.

inzulinrezisztencia


A sport és az egészséges étkezés segít az inzulinrezisztencia megelőzésében 

  1. Használjon több ecetet, lime-ot és citromot, nem csak a salátákhoz.
     
  2.  Igyon zöld teát szénhidrátban gazdag étel fogyasztása előtt.
     
  3. Ne egyen transzzsírokat tartalmazó ételeket.
     
  4. Ne fogyasszon napraforgó, kukorica és más növényi olajakat, egyen elegendő magvat.
     
  5. Fogyasszon olajos halat a hét néhány napján.
     
  6. Aludjon megfelelő mennyiségűt és ne étkezzen túl későn, elalvás előtt.
     
  7. Kerülje azokat a periódusokat, amikor túl sokáig ül egy helyben. Mozgassa át a végtagjait, végezzen láb-fej-törzskörzést akár munka közben is.
     
  8. Kerülje a folyékony növényi cukrot (fruktóz) tartalmazó italokat, üdítőket.
     
  9. Szedjen magnéziumot táplálék-kiegészítőként.
     
  10. Egyen köretként pácolt zöldségeket (például gyömbért), a magas szénhidráttartalmú ételek mellé.

Forrás: poliquingroup.com



Hirdetés