A legjobb felhasználói élmény nyújtása érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk.

ELFOGADOM
Hirdetés

Mennyivel lehet több? Akár tíz évvel...?

#életmód
2011.10.26. Módosítva: 2015.11.04.

Az elismert kanadai kardiológus, Dr. Clyde Yancy szerint az egészségügyi megelőző stratégiák legalább egy évtizeddel hosszabbíthatják meg az emberek várható átlagéletkorát, és több milliárd dollárt spórolhatnak a gazdaságnak.

Hirdetés

Dr. Yancy hét egyszerű lépésről számolt be a Kanadai Kardiovaszkuláris Kongresszus résztvevőinek, amelyek segítségével az emberek 50 éves koruk után még garantáltan 40-50 évet élhetnek. A szakember szerint e hét egyszerű, életmóddal kapcsolatos lépés betartása 90 százalékos esélyt ad az embereknek arra, hogy megérjék a 90 vagy 100 évet nemcsak szívbetegség és stroke, hanem más krónikus betegségek, köztük rák nélkül is.

A hét lépés a következő:

1. TESTMOZGÁS – az inaktív emberek esetében kétszer nagyobb a szívbetegség és a stroke kockázata.

2. A KOLESZTERINSZINT SZABÁLYOZÁSA – az artériákban lerakódó zsír növeli a szívbetegség és a stroke kockázatát.

3. EGÉSZSÉGES ÉTREND – az egészséges étrend az egyik legfontosabb dolog az egészség megőrzése szempontjából, ennek ellenére az emberek többsége nem figyel oda a táplálkozási ajánlásokra.

4. A VÉRNYOMÁS SZABÁLYOZÁSA – a magas vérnyomás a magyar felnőttek egynegyedét érinti. A rendellenesség szabályozásával a stroke kockázatát akár 40, a szívroham kockázatát pedig 25 százalékkal is csökkenthetjük.

5. EGÉSZSÉGES TESTSÚLY – a túlsúly vagy elhízás a szívbetegség és a stroke jelentős kockázati tényezője.

6. A CUKORBETEGSÉG KONTROLLÁLÁSA – a diabétesz növeli a magas vérnyomás, az érszűkület, a szívkoszorúér-betegség és a stroke kockázatát, különösen akkor, ha a beteg nem szabályozza megfelelően a vércukorszintjét.

7. A DOHÁNYZÁS MELLŐZÉSE – a rossz szokás elhagyásával a szívbetegség és a stroke kockázata azonnal csökkenni kezd. 15 év múlva a kockázat majdnem a nem dohányosok kockázatának szintjére csökken vissza.

A szerkesztő hozzászól

Dr. Yancy aranyszabályaival egyet lehet érteni, de azért akad még néhány megfontolandó tényező és körülmény:

  1. 1 A stressz kerülése, csökkentése
  2. 2 Környezeti ártalmak, környezetszennyezés kerülése, mérséklése
  3. 3 Megfontolt szexuális élet, kellő védekezés
  4. 4 Kábítószerfogyasztás mellőzése
  5. 5 Értelmes célok, feladatok kitűzése
  6. 6 Házasság, család, baráti közösség

Persze még lehetne sorolni sok mindent az egészséges, egészségre törekvő életmód részeként...

(a szerk.)

Dr. Yancy szerint bár az egészséges életmód e céljait a népesség alig 10 százalékának sikerült teljesítenie, ez is azt mutatja, milyen óriási erővel bírhat a prevenció, amennyiben széles körben alkalmazzák. Már ismerjük a szívbetegség és a stroke megelőzésének módjait, most már csak azokat az eszközöket kell megtalálnunk, amelyek erőt adnak az embereknek a kockázatok kezelésére és a betegségek megelőzésére.

Forrás: Medipress
Hirdetés

FONTOS AZ EGÉSZSÉGEM

SZERETNÉK HÍREKET, TIPPEKET KAPNI!
CAPTCHA

Twoje dane osobowe służyć będą jedynie umożliwieniu kontaktu z ekspertem. Grupa Onet.pl S.A. nie przetwarza tych danych w żaden inny sposób i niezwłocznie po przesłaniu pytania do eksperta usuwa lub anonimizuje Twoje dane. Przekazanie pytania ekspertowi odbywa się przy zachowaniu zabezpieczeń wymaganych przez ustawę o ochronie danych osobowych. Przypominamy również, iż udzielona porada nie zastąpi bezpośredniej konsultacji z lekarzem lub innym odpowiednim specjalistą, w trakcie której analizowana jest dokumentacja lekarska i przeprowadzane badanie lekarskie.