A legjobb felhasználói élmény nyújtása érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk.

ELFOGADOM
Hirdetés

Élet a húson túl: 10 tuti fehérjeforrás

#diéta #életmód #vegetáriánus
2018.09.21. Módosítva: 2018.09.22.
Hirdetés

Egy átlagos felnőtt napi fehérjeszükséglete aktivitástól függően 70-100g. Ez a mennyiség húsevőkre és vegetáriánusokra egyaránt érvényes. Talán nem is gondolnánk, milyen értékes és ízletes fehérjeforrások állnak még rendelkezésünkre a nyilvánvaló és megszokott húson kívül. Következzen ezek közül most tíz, melyek átlagosan 4,6-16g fehérjét tartalmaznak adagonként.

Hirdetés

1. Csicseriborsó

Fehérjében igen gazdag, ugyanis egy 200g-os adag 16g-ot tartalmaz. Vegetáriánusok számára a legjobb forrás. Csicseriborsóból készül a népszerű gyorsétel a falafel, a hummusz, de salátákba keverve is fogyaszthatjuk.

2. Vörös kidney bab

Igen kiadós étel, továbbá egy 200g-os adag 15g fehérjét tartalmaz.

3. Tofu

Kiváló alternatíva a hús helyett, felhasználása sokoldalú, édes és sós ételekhez egyaránt alkalmas. Egy 140g-os adag 11g fehérjét tartalmaz, emellett kiváló vas- és magnéziumforrás.

4. Mandula

Egy marék belőle 8g proteint tartalmaz. Egészséges zsírsavakat és E-vitamint szintén nagyobb mennyiségben tartalmaz.

5. Mogyorókrém

A jól ismert mogyorókrémnek létezik egészségesebb változata is. Érdemes megkóstolni a natúr mogyorókrémet. Egy 30g-os adag 7,5g proteint tartalmaz. Bár zsírban és energiában igen gazdag, mértékkel fogyasztva beilleszthető az egészséges étrendbe.

Többek között a tofu is  tökéletes fehérjeforrás!

6. Szójatej

A tejhez hasonló módon felhasználható, 2,5dl szójatej fehérje tartalma 7g.

7. Aszalt sárgabarack

Talán meglepő, de egy gyümölcs is lehet fehérjében gazdag. Egy adag ebből 5g - ot tartalmaz, ráadásul zsírtartalma is alacsony.

8. Avokádó

Egy újabb gyümölcs, melynek fehérjetartalma az előbbivel megegyező. További előnye, hogy nagy arányban tartalmaz egészséges zsírokat. Ízletes kenyérkrém és leves készíthető belőle, de salátákba keverve is felhasználható.

Edzés után fehérjét! Na de milyet és mennyit? Kattintson!

9. Quinoa

Hazánkban még kevéssé ismert ez a Dél-Amerikából származó növény. A magok a fehérje és számos egyéb tápanyag kiváló forrásai. Fözve fogyasztjuk akár köretként, vagy önállóan salátának, íze és illata enyhén dióra emlékeztet.

10. Szejtán

Távol-Keleten évszázadok óta használják a hús kiváltására. A búza fehérjekomponense, másnéven sikér. Egy adag 25g fehérjét tartalmaz.

Forrás: EgészségKalauz
Hirdetés

FONTOS AZ EGÉSZSÉGEM

SZERETNÉK HÍREKET, TIPPEKET KAPNI!
CAPTCHA

Twoje dane osobowe służyć będą jedynie umożliwieniu kontaktu z ekspertem. Grupa Onet.pl S.A. nie przetwarza tych danych w żaden inny sposób i niezwłocznie po przesłaniu pytania do eksperta usuwa lub anonimizuje Twoje dane. Przekazanie pytania ekspertowi odbywa się przy zachowaniu zabezpieczeń wymaganych przez ustawę o ochronie danych osobowych. Przypominamy również, iż udzielona porada nie zastąpi bezpośredniej konsultacji z lekarzem lub innym odpowiednim specjalistą, w trakcie której analizowana jest dokumentacja lekarska i przeprowadzane badanie lekarskie.