A legjobb felhasználói élmény nyújtása érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk.

ELFOGADOM
Hirdetés

Fáradt, kimerült? Szelénhiány lehet a baj!

#fáradtság #immunrendszer #szelén #szelénhiány
2018.03.04. Módosítva: 2018.03.06.

Az állandó fáradékonyságot, kimerültséget, koncentrációs nehézségeket sok dolog okozhatja. Könnyen lehet, hogy csak egy jó nagy alvásra van szükségünk, de az is előfordulhat, hogy a túl alacsony szelénbevitelre vezethetőek vissza a panaszaink.

Hirdetés

A szelénnek számos fontos feladata van a szervezetünkben, többek között az immunrendszerünk megfelelő működéséhez és a szaporító szervrendszerünk egészségéhez is nélkülözhetetlen.

Ritkábban gondolunk azonban arra, hogy a szelén hiánya a fáradékonyságunkkal, kimerültségünkkel, kognitív funkcióink vagy memóriánk romlásával is összefügghet.

Kattintson tovább nyereményjátékunkhoz!

Agyunknak is kell a szelén

A szelén, pontosabban a szelenoproteinek az agyunk számára is nélkülözhetetlenek, és olyan fontos folyamatokban vesznek részt, amelyek a koordinációt, a memóriát vagy a koognitív képességeket irányítják.

Kutatásokból az is kiderült, hogy bizonyos neurodegeneratív problémák (így az Alzheimer-kór, az epilepszia vagy a Parkinson-kór) esetében megváltozik az agy szelén-anyagcseréje, és ezen betegségeknél a szelénpótlás jótékony hatásúnak bizonyulhat.

Természetes hangulatjavító a szelén?

A szelén emellett a hangulatunkra is jó hatással lehet, sőt némi szelénpótlás (napi 50-100 mikrogramm) még azoknak is előnyös lehet, akiknél nincsenek egyértelmű szelénhiányos tünetek.

Egy kísérletből például kiderült, hogy a rendszeresen, öt hétig szelént szedők arról számoltak be, hogy összeszedettebbnek, energikusabbnak, magabiztosabbnak és nyugodtabbnak érezték magukat. Tehát még az enyhébb szelénhiány is befolyásolhatja a hangulatunkat, az önbizalmunkat vagy éppen azt, hogy mennyit szorongunk, stresszelünk.

Súlyos betegségeket is okozhat a szelénhiány - lássuk!

A szelén a pajzsmirigy működését is támogatja

A szelén rendkívül fontos a pajzsmirigy működéséhez, a pajzsmirigy hormonjainak termelődéséhez, illetve ahhoz, hogy a T4 hormonból a sejtjeink számára megfelelőbb T3 legyen. A pajzsmirigy hormonjai többek között az anyagcserénket is szabályozzák, ha túl kevés termelődik ezekből, annak igen súlyos következményei lehetnek. A fáradékonyság, a gyengeség, az ingerlékenység, a memóriazavarok, a hízás, a hajhullás, a bőrszárazság és a libidó csökkenése is utalhatnak pajzsmirigyproblémákra.

Ha tehát folyton fáradtnak, kimerültnek és rosszkedvűnek érezzük magunkat és ezen nem segít az, ha kiveszünk néhány nap szabadságot,érdemes kivizsgáltatni magunkatés szakorvossal konzultálva megvizsgáltatni, mennyi szelén jut a szervezetünkbe!

Hogyan és milyen szelént szedjünk? Hallgassa meg szakértőnk tanácsait: kattintson a videóra!

Forrás: EgészségKalauz
Hirdetés

FONTOS AZ EGÉSZSÉGEM

SZERETNÉK HÍREKET, TIPPEKET KAPNI!
CAPTCHA

Twoje dane osobowe służyć będą jedynie umożliwieniu kontaktu z ekspertem. Grupa Onet.pl S.A. nie przetwarza tych danych w żaden inny sposób i niezwłocznie po przesłaniu pytania do eksperta usuwa lub anonimizuje Twoje dane. Przekazanie pytania ekspertowi odbywa się przy zachowaniu zabezpieczeń wymaganych przez ustawę o ochronie danych osobowych. Przypominamy również, iż udzielona porada nie zastąpi bezpośredniej konsultacji z lekarzem lub innym odpowiednim specjalistą, w trakcie której analizowana jest dokumentacja lekarska i przeprowadzane badanie lekarskie.