A legjobb felhasználói élmény nyújtása érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk.

ELFOGADOM
Hirdetés

Feljavítja a zabpelyhet is: így főzzünk kendermagolajjal

#kendermag #kendermagolaj #kender #omega-3
2018.12.04. 2018.12.10.

A zöldes árnyalatú, diós aromájú kendermagolaj kellemes kiegészítője lehet az étrendünknek, változatosabban készíthetünk el a segítségével néhány ételt, és emellett számos pozitív egészségügyi hatását is élvezhetjük! Szponzorált tartalom

Hirdetés

Néhány szabályt érdemes azonban betartani, mert így nemcsak az olaj minőségét őrizhetjük meg hosszabb ideig, de az egészségünknek is jobbat tehetünk! A kendermagolaj általában hidegen préselt, finomítatlan. Sötétebb, erősebb az íze és az illata, mint más, gyakran használt növényi olajoknak, ezért kezdetben ne használjunk belőle nagyobb mennyiségeket, míg hozzá nem szokunk.

Mire lehet használni a kendermagolajat?

A kendermagolaj nagyszerű lehet például salátákhoz, vagy mártogatóshoz (akár magában, friss gyökérkenyérrel vagy ciabattával is fogyaszthatjuk), de készíthetünk vele pestót vagy humuszt is. A különlegességeket kedvelők kipróbálhatják a kendermagolajjal készült majonézt is! Mivel az íze nagyon erős lehet, édes ételekhez kevésbé javasolják.

A köreteket is ízesíthetjük kendermagolajjal, egy kis mennyiséget keverjünk például párolt zöldséghez, rizshez vagy akár bulgurhoz! Kásák tetejére is tehetjük, így akár a nem édes zabkását is változatosabbá tehetjük vele.

Legyünk azonban óvatosak a kendermagolajjal, mert bizonyos elkészítési módokhoz nem alkalmas: ne hevítsük, ne süssünk vagy pirítsunk benne más ételeket, mert már viszonylag alacsony hőmérsékleten is megváltozik az íze és természetesen az is, hogyan hat az egészségünkre (természetesen, felmelegíteni fel lehet, de a rántott húst inkább másban süssük meg).

A kendermagolajat szinte bármihez fel lehet használni.

Miért is olyan egészséges a kendermagolaj?

A kendermag, illetve a belőle préselt olaj vitaminokban, ásványi anyagokban és esszenciális zsírsavakban (omega-3-ban és omega-6-ban) rendkívül gazdag, ráadásul ez utóbbiakat a lehető legoptimálisabb arányban tartalmazza. Már egyetlen evőkanálnyi olaj naponta segít biztosítani a szervezetünk számára nélkülözhetetlen zsírsavakat, ezzel védi a szív- és érrendszert, csökkenti a gyulladások rizikóját, kiegyensúlyozó hatással van a koleszterinszintre és a hormonrendszerre, emellett pedig az idegrendszerünkre és a immunrendszerünkre is jótékony hatással van.

Forrás: http://hempies.hu/
Hirdetés

FONTOS AZ EGÉSZSÉGEM

SZERETNÉK HÍREKET, TIPPEKET KAPNI!
CAPTCHA

Twoje dane osobowe służyć będą jedynie umożliwieniu kontaktu z ekspertem. Grupa Onet.pl S.A. nie przetwarza tych danych w żaden inny sposób i niezwłocznie po przesłaniu pytania do eksperta usuwa lub anonimizuje Twoje dane. Przekazanie pytania ekspertowi odbywa się przy zachowaniu zabezpieczeń wymaganych przez ustawę o ochronie danych osobowych. Przypominamy również, iż udzielona porada nie zastąpi bezpośredniej konsultacji z lekarzem lub innym odpowiednim specjalistą, w trakcie której analizowana jest dokumentacja lekarska i przeprowadzane badanie lekarskie.