A legjobb felhasználói élmény nyújtása érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk.

ELFOGADOM
Hirdetés

Végre itt a tavasz, induljunk neki! (tornagyakorlatokkal!)

#életmód #pszichológia #sport #Testmozgás
2013.04.17. Módosítva: 2015.11.04.

Kisütött végre a Nap! Vége a borús, fárasztóan szürke télvégi napoknak. A napsütéssel a szabadtéri kimozdulás gondolata is megérik, ezzel együtt a vágyak, tervek, célok is megszületnek az idei évre. Ahogy a szilveszteri fogadalmak, úgy a tavaszi elhatározások is nagy lendülettel indulnak: „idén többet mozgok majd” , „visszanyerem a régi erőnlétem”,”idén többet fogok leadni a súlyomból” , ezen a tavaszon végre tényleg kitartóan eljárok majd futni”. Ehhez hasonló gondolatok és kijelentések bizony gyakoriak, a cél elérése azonban nem mindig következik be, sajnos a kitartás a célszalag előtt elfogy.

Hirdetés

Javaslom, hogy mindig kicsivel kevesebbet tűzzünk ki leendő eredménynek, mint amit első lendületünk diktál, így az esetleges kudarcélmény sem lesz olyan nagy, a siker esetén pedig további magaslatokba törhetünk.

Néhány egyszerű jó tanács tavaszi elhatározásainkhoz

- a szabad levegőn töltött idő elengedhetetlen az aktivitás növeléshez és az energetizálódáshoz. Semmi nem tud úgy feltölteni egy fáradt testet, mint a Napon és a levegőn végzett jókedvű mozgás

- a légzőtorna unalmasnak és egyhangúnak tűnik, de szükségessége könnyen érthető, ha belegondolunk, hogy az izmok megfelelő működéséhez kellő mennyiségű oxigén szükséges

- új eszközök kipróbálását is ajánlom, főleg amikkel eddig még nem ismerkedtünk, de alkalmasnak ítéljük őket saját használatunkra. Ilyen lehet pl. a nordic walking botok beszerzése és új terepek felfedezése, görkori használata, kocogás megkezdése, hullahopp karika, vagy egyszerű gumilabda használata játékokhoz, átmozgatáshoz

- bármilyen mozgásformát, sportot végzünk, a hozzá tartozó bemelegítés és a végén történő lenyújtás elhagyhatatlan. A bemelegítés kb. 10 perc, míg a nyújtás legalább 15 perc kellene hogy legyen. Így elkerülhetőek a későbbi fájdalmak, végtaggyengeségek, ízületi kopások, elhasználódások.

- a modellalakot ígérő diétákkal, gyors fogyást ígérő porokkal vagy tablettákkal óvatosan bánjunk, hisz több kárt okozhatnak mint hasznot, vagy maradandó károsodást elszenvedhet a testünk! A fogyás önkontrollt, táplálkozásbeli tudatos változtatást és kitartást igényel. Jótevő varázsitalok nincsenek!

- a tavaszi megújulás nem csak testünket, hanem lelkünket is kell, hogy érintse, így fontos, hogy a lelki egyensúlyunkkal is foglalkozzunk. Szeressünk a saját testünkben lenni és szeressük annyira, hogy a lehető legjobbat tegyük vele, cserébe a legtöbbet hozhatjuk ki belőle!

Az alábbiakban egy egyszerű, de hatékony gyakorlatsorral szeretnék segíteni a testmozgás elindításához.

A szobában, vagy a szabadban egyaránt végezhető. Mivel a labda az egyik kedvenc tornaeszközöm, így a gyakorlatsorhoz is ezt használtam. A torna egy hagyományos pöttyös labdával is elvégezhető, én egy softball-al végeztem a gyakorlatokat.

Mindenkinek aktív napsütéses tavaszi napokat kívánok!

Forrás: EgészségKalauz
Hirdetés

FONTOS AZ EGÉSZSÉGEM

SZERETNÉK HÍREKET, TIPPEKET KAPNI!
CAPTCHA

Twoje dane osobowe służyć będą jedynie umożliwieniu kontaktu z ekspertem. Grupa Onet.pl S.A. nie przetwarza tych danych w żaden inny sposób i niezwłocznie po przesłaniu pytania do eksperta usuwa lub anonimizuje Twoje dane. Przekazanie pytania ekspertowi odbywa się przy zachowaniu zabezpieczeń wymaganych przez ustawę o ochronie danych osobowych. Przypominamy również, iż udzielona porada nie zastąpi bezpośredniej konsultacji z lekarzem lub innym odpowiednim specjalistą, w trakcie której analizowana jest dokumentacja lekarska i przeprowadzane badanie lekarskie.