A legjobb felhasználói élmény nyújtása érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk.

ELFOGADOM
Hirdetés
Szponzorált tartalom

Mennyi és milyen krómot szedjünk?

#Krómpótlás #mennyiség #szénhidrát-anyagcsere #inzulin
2019.02.19.

Milyen krómtartalmú étrend-kiegészítőt érdemes szedni, és mekkora az ideális mennyiség a krómból?

Hirdetés

A króm olyan nyomelem, mely lényeges szerepet játszik többek között a megfelelő szénhidrát-anyagcsere biztosításában, az inzulinválasz javításában, de más metabolikus folyamatokhoz is nélkülözhetetlen.

Rendkívül kevés kell belőle és sok élelmiszerben találhatunk krómot, azonban érdemes megfontolni, hogy étrend-kiegészítő formájában is bevigyük a szervezetünkbe, például azért, hogy a már enyhe krómhiánnyal összefüggő problémákat megelőzhessük. Egyáltalán nem mindegy azonban, hogy milyen formában juttatjuk be a szervezetünkbe a krómot!

A króm típusai

A krómnak két fő fajtájával találkozhatunk. Az ipari krómmal, melyből például a fürdőszobai szerelvények is készülnek, illetve a "biokémai" krómmal, melyet az ételeink és étrend-kiegészítőink tartalmaznak.

A két típus között a legfőbb eltérés a kémiai szerkezetben keresendő, az ipari króm hexavalens, míg a biokémiai króm trivalens. A trivalens króm elengedhetetlen az egészségünk megőrzéséhez, azonban a hexavalens króm erősen mérgező, súlyos panaszokat okozhat, az allergiás reakcióktól, bőrkiütésektől kezdve a gyomorpanaszokig és a daganatos betegségekig.

Ezért lehet veszélyes a krómhiány -kattintson tovább, és kiderülnek az okok!

Mi szívódik fel?

A krómpótlást megnehezítheti, hogy a króm elég rosszul hasznosul a szervezetünkben, vagyis a bevitt krómmennyiség alig néhány százaléka szívódik fel, a többi kiürül. A különböző étrend-kiegészítőkben különböző formában találhatjuk meg a krómot, akár olyan változattal is találkozhatunk, melyből 0,5 százaléknál is kevesebb krómot képes hasznosítani a szervezetünk!

A szerves króm hasznosulása azonban bizonyítottan jobb, mint a szervetlen krómé, a legjobbnak pedig az élesztőből kivont krómot tartalmazó étrend-kiegészítőkből származó mikrotápanyag felszívódása bizonyult: akár tízszeres is lehet a különbség!

Mi okozhat ingadozó vércukorszintet? Videónkból kiderül:

Mennyi krómot érdemes szedni?

A naponta javasolt minimum krómmennyiséget (felnőttek esetében) 40 mcg között határozták meg a szakemberek, de valószínűleg jóval többre lenne szüksége a szervezetünknek. Amerikai tudósok szerint az emberek mintegy 90 százaléknak étrendje nem tartalmaz elegendő krómot.

Az étrend, az életkor is szerepet játszik abban, hogy mennyi krómot képes hasznosítani valaki szervezete: aki sok cukros ételt fogyaszt, annak több króm ürülhet ki a szervezetéből, és az idősebbekre is fokozottan jellemző lehet az enyhe mértékű krómhiány.

Szerencsére, krómtúladagolástól nem kell tartanunk

Az ENSZ Egészségügyi Világszervezetének, a WHO-nak az ajánlása szerint 250 mcg króm is biztonságosan szedhető! * Erre pedig szükségünk is lehet, főleg, ha szeretnénk jobban odafigyelni a testsúlyunkra, hajlamosak vagyunk a cukorbetegségre vagy az inzulinrezisztenciára.

Nyerje meg az immunturbó ajándékcsomagot egyetlen válasszal - kattintson tovább a nyereményjátékhoz!

Több krómra lehet szükségünk akkor is, ha fáradékonyabbnak érezzük magunkat, nehezebben koncentrálunk, vagy ha időnként ránk tör az édességek utáni ellenállhatatlan sóvárgás! Ezek ugyanis mind arra utalhatnak, hogy a kelleténél kevesebb króm jut a szervezetünkbe, ami a szénhidrát-anyagcserénk hatékonyságának csökkenésével jár együtt.

*más információk szerint nincs ilyen maximum meghatározva

Az ajánlott napi fogyasztási mennyiséget ne lépje túl
Forrás: EgészségKalauz
Hirdetés

FONTOS AZ EGÉSZSÉGEM

SZERETNÉK HÍREKET, TIPPEKET KAPNI!
CAPTCHA

Twoje dane osobowe służyć będą jedynie umożliwieniu kontaktu z ekspertem. Grupa Onet.pl S.A. nie przetwarza tych danych w żaden inny sposób i niezwłocznie po przesłaniu pytania do eksperta usuwa lub anonimizuje Twoje dane. Przekazanie pytania ekspertowi odbywa się przy zachowaniu zabezpieczeń wymaganych przez ustawę o ochronie danych osobowych. Przypominamy również, iż udzielona porada nie zastąpi bezpośredniej konsultacji z lekarzem lub innym odpowiednim specjalistą, w trakcie której analizowana jest dokumentacja lekarska i przeprowadzane badanie lekarskie.