Az Archives of Neurology folyóirat online kiadásában megjelenő tanulmány az Alzheimer-kór csökkent kockázata és a kisebb mennyiségű zsírdús tejtermékek, vörös hús, belsőségek és vaj fogyasztása között is talált kapcsolatot. A New York-i Columbia University Medical Center kutatói 2148, hatvanöt évnél idősebb, Alzheimer-kórban nem szenvedő felnőttet vizsgáltak meg. A résztvevők adatokkal szolgáltak étrendjükkel kapcsolatban, és átlagosan négy évig másfél éves időközönként kiértékelték bennük a demencia fejlődését. A tanulmány időtartama alatt 253 alanyban fejlődött ki a betegség.
Az Alzheimer-kór csökkent kockázatával összefüggésbe hozott élelmiszerek közé tartoznak a salátaöntetek, a diófélék, a halak, a paradicsom, a baromfihús, a gyümölcs és a sötétzöld leveles zöldségek. A betegség kockázatának csökkenésével áll kapcsolatban a zsírdús tejtermékek, vörös húsok, belsőségek és a vaj bevitelének mérséklése is.
„Eredményeink arra utalnak, hogy érdemes tovább vizsgálni az élelmiszer-kombinációkat és az étkezési viselkedést e jelentős közegészségügyi probléma megelőzése érdekében” – összegezték a kutatók. A szakértők azt is hozzátették, hogy az egyes tápanyagok illetve élelmiszerek az Alzheimerre gyakorolt hatásával kapcsolatos szakirodalom nem egységes, részben azért, mert az emberek táplálkozásukban a tápanyagok és élelmiszerek olyan összetett palettáját vegyítik össze, amelyek valószínűleg „szinergikusak”, vagyis együttműködők.
2012. február 10. péntek, Elvira napja van
-
Egészségtár
-
Betegségek - tünetek
-
Allergiás betegségek
-
Endokrinológia, anyagcsere
-
Bélbetegségek
-
Bőrbetegségek
-
Cukorbetegség
-
Daganatok
-
Diagnosztika
-
Fájdalom
-
Férfi Bajok
-
Fertőző betegségek
-
Fogászat
-
- Keresők
- Orvosi szótár
-
Kalkulátorok
- Mérje fel egy egyszerű teszttel, van-e makula-degenerációja (szemfenéki meszesedés)!
- Számolja ki, mennyi esélye van arra, hogy a következő 10 évben stroke-ot kapjon.
- Számítsa ki gyermeke várható születési idejét!
- Tudja, hogy kemény munkával megkeresett pénzéből mennyit költ évente cigarettára?
- Tudja meg, hogy túlsúlyos-e!
- Ha teherbe szeretne esni…
- Alma vagy körte?
- Határozza meg tesztünk segítségével, hogy prosztata-megnagyobbodás okozta tünetei mennyire súlyosak!
- Számolja ki, hogy különböző testmozgásokhoz mennyi energiára van szüksége!
- Határozza meg azt a pulzus céltartományt, melynek elérése javasolt a testedzés során!
- Számolja ki, hogy testének mennyi energiára van szüksége nyugalomban ahhoz, hogy az alapvető élettevékenységek működhessenek!
-
Orvos válaszol
- Stroke után...
- Krónikus köhögés
- Relfux és egyéb problémák
- Képalkotó vizsgálat: emlő
- Fülzúgás. zsibbadás
- Agyi esemény után
- Romló kézírás
- Többféle betegség együttesen
- Friss hírek
- Videótár














