Jelenlegi hely

Hirdetés!

Tesztelje, mitől hasogat a háta!

Sokat fáj a háta? Nem mindegy, hogy stressz, mozgáshiány, vagy túlterhelés okozza a problémát. 

Hirdetés

A szakértők 3 különböző hátfájástípust különböztetnek meg. Tesztünk segítségével kiderítheti, ön melyikbe tartozik. 

Kérdésenként lehetőleg csak egy választ adjon meg.

Mikor fáj a leggyakrabban a háta?

A) Nincs egyértelmű kiváltó ok.
B) Stresszes időszakok után.
C) Szokatlanul nagy megerőltetés hatására.

Hogy érzi magát általában?

A) kipihentnek
B) feszültnek
C) energiával telinek

Mit tesz a legszívesebben egy fárasztó nap után?

A) Lazítok a kanapén.
B) Munka után későn esek be az ágyba.
C) Mozgással, sporttal vezetem le a feszültséget.

Hogyan építi be a mozgást a hétköznapokba?

A) Legfeljebb a szabadságom alatt van időm nagyobb sétákra, kirándulásra.
B) A sportot csak nehezen tudom összeegyeztetni a hivatásommal.
C) Ha időm engedi, szívesen kipróbálom, hogy mire vagyok képes.

Mit tesz, ha fájni kezd a háta?

A) Megpróbálom kímélni.
B) Fájdalomcsillapítót szedek rá.
C) Folytatom a dolgomat, mintha mi sem történt volna

fájós hát
Az ülőmunka, a mozgásszegény életmód mind oka lehet a hátfájásnak

Értékelés

A legtöbbször megjelölt betű határozza meg, hogy leginkább melyik típusba sorolható.

A: Lusta hát

Sokan nem tudnak elég időt szakítani a mozgásra. Ennek következtében elsatnyulnak a hátizmaik. Erős, támasztó izomzat hiányában a terhelés közvetlenül a gerincoszlop érzékeny részeire hárul, és fájdalmat okoz. Ezért az ilyen típusú hátfájástól szenvedőknek ajánlatos rendszeres mozgást beiktatni a mindennapjaikba. Séta, biciklizés vagy a célzott izomépítés erősíti az izomzatot, ráadásul csillapítja a már fennálló panaszokat.

B: Stresszes hát

Mindegy, hogy magánéleti vagy munkahelyi – a stressz kihat a testünkre is. Főként az izomzat görcsei, feszült csomói fejtenek ki negatív hatást a tarkóra és a gerincoszlopra. Tartós stressz következtében akár krónikussá is válhat a fájdalom. Az ilyen típusú hátfájással élőknek ajánlatos a kiváltó stressz mérséklése mellett a testük lazítására koncentrálni. Lazító gyakorlatok és speciális technikák segítenek oldani az idegesség miatt kialakuló feszültségeket. Segít a hátizomzat erősítése is.

C: Túlterhelt hát

Főleg a mozgásszegény életmódot folytatók hajlamosak arra, hogy túlhajtsák magukat sportolás közben. Ilyenkor előfordulhat, hogy megerőltetik a hátukat. A kevesebb több – tanácsolják a szakértők –, inkább sportoljunk kevesebbet, de rendszeresen, semmint túlzásokba essünk. A ritkán sportolók futás vagy erőedzés helyett válasszák inkább a gyaloglást, a kerékpározást vagy a görkorcsolyázást.

A hátfájás már-már menedzsebetegség... Olvasson tovább!

Fontos: A teszt kitöltése nem jelenti azt, hogy nem kell orvoshoz fordulni! Erős, tartós hátfájásnál feltétlenül vizsgáltassa ki az okot szakemberrel, hogy elkezdhesse a terápiát.



Hirdetés