Lássuk, milyen ételeket, italokat tanácsos fogyasztani a nyári hónapokban!
A jó minőségű, magas kakaótartalmú étcsokoládé rengeteg szabadgyök semlegesítő antioxidánst tartalmaz. Strandolás előtt indítsuk a napot egy csésze keserű kakaóporból készült itallal. Étcsokoládéból napi 50 g-ot érdemes fogyasztani ahhoz, hogy a fényvédő, rákmegelőző hatás érvényesüljön.
A zöld- és a fekete teák antioxidánsai a polifenolok. A Journal of the American Academy of Dermatology című szaklapban ismertetett tanulmány szerint napi 2 csésze tea fogyasztása 30%-kal csökkenti a laphámsejtes bőrrák kockázatát. Bár az értékes hatóanyag mindegyik tea fajtában megtalálható, messze a zöld tea tartalmazza a legtöbbet ezekből.
A zöld leveles zöldségek fogyasztása bizonyítottan csökkenti a tüdő- és vastagbélrák kockázatát, valamint bőrvédő hatású is. Egy, az International Journal of Cancer című folyóiratban publikált cikkben, arról írnak, hogy a spenót, a kelkáposzta és a mángold akár 50%-kal is csökkentheti a laphámsejtes rák valószínűségét.
Paul Talalay a Johns Hopkins egyetem kutatója a 25 éve foglalkozik a brokkoli esetleges rákellenes védőhatásának vizsgálatával. Sikerült kollégái segítségével kimutatnia, hogy a brokkoli valóban rendelkezik ilyen hatással. Talalay azonban arra figyelmeztet mindenkit, hogy a "brokkoli ugyan bizonyos fokú védelmet nyújt, amit a víz nem mos le, de nem helyettesíti a megfelelő fényvédő krémeket".
Ajánlott naponta brokkolit fogyasztanunk, ami nem nehéz, mivel könnyen beszerezhető, változatosan elkészíthető zöldség. Készíthetünk belőle krémlevest, salátát, fogyaszthatjuk köretként, vagy a karfiolhoz hasonlóan csőben sütve.
Az omega 3 zsírsavak gyulladáscsökkentő hatásuk révén csökkentik a melanóma - a legveszélyesebb bőrrák fajta – kockázatát. Gazdag forrásai ezeknek a védő hatású zsírsavaknak a halak; elsősorban a makréla, a pisztráng, a lazac, a hering és a szardínia, ezeket heti kétszer érdemes beiktatni az étrendünkbe. Aki nem szereti a halat fogyasszon lenmagot, vagy dióféléket.A színes gyümölcsök antioxidáns hatású karotinoidokban gazdagok, melyek a bőrre és a szemre nézve is jótékony hatásúak. Szakértők szerint minél intenzívebb színű egy gyümölcs, annál nagyobb védelmet nyújt a sugarak károsító hatása ellen.
A likopin vörös színű karotinoid, a piros gyümölcsök színanyaga, valamint igen erős antioxidáns.
2001-ben, önkéntesek bevonásával végzett kutatásban az alanyok 10 héten keresztül napi 40 g paradicsompürét, és a jobb felszívódás érdekében két kanál olivaolajat fogyasztottak. A csoport tagjainál ezután 40%-kal csökkent káros UV sugaraknak való kitettségkor a napégés előfordulása.
Jó hír, hogy a paradicsom mellett a görögdinnye is rengeteg likopint tartalmaz, így ennek fogyasztása nem csak frissítő, de a napégés ellen is véd.
- Ha rendszeresen fogyasztjuk ezeket az ételeket, akkor az az egész szervezetünkre jótékony hatással van.
- Ha emellett ügyelünk a fényvédő krémek rendszeres használatára, és betartjuk a biztonságos napozásra vonatkozó előírásokat, akkor a napégés, a bőrrákhoz vezető elváltozások, valamint a bőr korai öregedése elkerülhető.
- Forrás: emaxhealth.com














