Hirdetés

Orvos válaszol rovatunk célja a tanácsadás egészségügyi problémákkal, tünetekkel, gyógyszerekkel kapcsolatosan. A kérdésekre orvos és gyógyszerész szakértőink válaszolnak. A beérkezett levelekre legkésőbb 5 munkanapon belül válaszolunk. A legérdekesebb levelek és válaszok megjelennek oldalunkon is.

Kérjük a leveleikben a kérdéses betegséggel, tünetekkel kapcsolatos fontosabb adatokat feltüntetni: nem, életkor, jelenlegi probléma, előző fontosabb betegségek, gyógyszerszedés ténye, gyógyszerek megnevezése.

Kérjük egyben a "Kérdésének témája" rovatot is szíveskedjenek röviden kitölteni (pl. allergia, vérzési problémák, hasi panaszok stb.)

A válaszról e-mailben kapnak értesítést. Telefonos válaszadásra nincsen lehetőségünk. Az Orvos válaszol rovatban megjelenő levelekből a személyes utalásokat kollégáink eltávolítják.

A válaszok, a tanácsadás nem hivatalos állásfoglalás, értelemszerűen nem helyettesíti az orvosi diagnózist és kezelést, problémáival, betegségével minden esetben forduljon orvoshoz! 

Ismerje meg szakértőinket, akik az Ön levelét várják:

dr. Altorjai Péter
dr. Biró Balázs
dr. Dobróka Tamás
dr. Pallay Kinga
dr. Székely Gábor

Jognyilatkozat és felhasználási feltételek

Szakértő:
Szakterület:
Kérdés:

Tisztelt Doktorok!
A minap fociztunk és „kiment” a bokám. Nehezen tudok járni, minden lépés fájdalmat okoz, duzzadt a lábfejem. Mit tegyek?

Válasz:
Tisztelt Levélíró!

Mielőbb fel kellene keresnie a sebészeti szakrendelést ezzel a problémával! A rándulások, ficamok esetén nagyon fontos a helyes szakellátás. A kísérő tünetek, duzzanat, fájdalom enyhítésére alkalmazhatók homeopátiás készítmények, például kenőcs mint helyi kezelés, vagy a belsőleges oldatos cseppek, illetve tabletta.
Szakértő:
Kérdés:

Tisztelt Doktor úr!

Újabban gyakran folyik az orrom. Lehet-e, hogy allergiás vagyok?

Köszönöm a választ

Válasz:
Tisztelt Levélíró!

Az orrfolyásnak számos oka lehet, többek között allergia is. Ehhez azonban szakorvosi vizsgálat lenne szükséges.Keresse meg a területileg illetékes allergológus szakorvost.

Üdvözlettel,
Dr. Székely Gábor
Szakértő:
Kérdés:

Tisztelt Doktor Úr!

Kb. ... hete hesználtam Canesten combi tablettát, a három darabosat. Úgy tűnt megszüntette a tüneteket (viszketés, égő érzés). Három napja elkezdtem a Gynflor hüvelytabelttát használni, mert pár éve segített az állandóan visszatérő hüvelyfertőzések megszűntetésében, gondoltam most sem árthat. Viszont most a harmadik után, reggel erős csípő, viszkető érzést érzek. Ugyan rajta van a betegtájékoztatón, hogy ez lehet mellékhatása, de nem emlékszem, hogy a korábbi használatnál is okozott volna ilyen tüneteket. Kérdésem az lenne, hogy használjam el a maradék hármat vagy hagyjam abba? Válaszát előre is köszönöm!

Válasz:
A kellemetlen mellékhatás ellenére folytassa a megkezdett kúrát,de csak három-négy naponként rakjon fel este egy hüvelytablettát.Elképzelhető azonban,hogy a Canesten nem szüntette meg a feltételezett gombás hüvelygyulladást,és annak kiújulása okozza panaszait.Ha panaszai nem szűnnek,keressen fel egy nőgyógyászati szakrendelést.
Szakértő:
Kérdés:

Tisztelt Doktor Nő/Úr!

... hetes kismama vagyok. Korábban amniocentézisem volt nem megfelelő NT miatt. Az amniocentézis eredménye a ...-es kromoszóma polimorfizmusát mutatta ki, emiatt nálunk szülőknél további genetikai vérvizsgálatot fognak végezni, hogy esetleg öröklött genetikai hibáról van-e szó. A magzatnál további genetikai ultrahang vizsgálatot javasoltak, amire még nem került sor. Van már egy egészséges kisgyermekem, akinél semmilyen betegség gyanúja nem merült fel. A korábbi és a mostani fogantatás is problémamentes volt, nem volt vetélésem egyszer sem.
Kérdésem az lenne, hogy ez a kromoszóma rendellenesség okozhat-e valamilyen betegséget a magzatnál, ha igen, akkor milyet? Okot ad-e aggodalomra ez a rendellenesség?
Válaszát előre is köszönöm!

Válasz:
A szülőknél elvégzett genetikai vizsgálat eredményének birtokában lehet véleményt alkotni az esetleges magzati kockázatról.Amennyiben a polimorfizmus valamelyik szülőnél is megtalálható anélkül,hogy ez bármilyen kóros tünetet mutatna,magzati probléma sem várható.
Szakértő:
Szakterület:
Kérdés:

Üdvözlöm!
Kb ... órával az "esemény" után vettem be Vikela nevű (francia, otthon azt hiszem nem kapható) esemény utáni tablettát (1.5 mg, hatóanyag: levonorgestrel). A betegtájékoztatóban az van, hogy a következő görcsoldók csökkentik a hatását: Phenobarbital, Phenytoin, Primidon, Carbamazepin. Ezen kívül Ritonavir, fertőzésekre való szerek: Rifabutin, Rifampicin, Griseofulvin és növényi gyógyszerek, mint az orbáncfű. Illetve nem szabad Ulipristalacatat tartalmú gyógyszerrel bevenni.
A fentieket egyáltalán nem ismerem, de Xanaxot szedek, és az nincs az itt felsoroltak között, mégis félek bevenni. Bevehetem, vagy az is csökkenti a hatást? Illetve ha nem vehetem be, akkor mikor kezdhetem el újra szedni?
Elnézést a buta kérdésért, még nem voltam hasonló helyzetben.
Előre is köszönöm a választ!

Válasz:
Tisztelt Levélíró!

Oldalunk interakció-keresőjében a két szer (ulipristal és alprazolam hatóanyagok) között klinikai szempontból jelentős interakció, kölcsönhatás nem áll fenn.

A kérdésében felsoroltak ún. enziminduktorok, tehát hatáscsökkenést idézhetnek elő a fogamzásgátló hatásosságában. A Xanax/alprazolam ilyen értelmű hatást nem fejt ki, tehát nem aggályos.

üdvözlettel:
Szakértő:
Szakterület:
Kérdés:

Üdv!

Szeretnék érdeklődni!Anyukámnak a közelmúltban mélyvénás trombózisa volt! Kórházban is volt vele egy hetet.Azt mondták neki,hogy vérrög van a visszérben!Kapott Syncumar gyógyszert,és beállították az INR szintjét! A kérdésem az lenne,hogy a Syncumar helyett nincsen véletlenül egy hasonló gyógyszer?Megmondom őszintén,utánaolvastam a mellékhatásainak,és nem túlzottan lopta be magát a szívembe..Mellette szedi a Detralex tablettát.És csontriktkulása is van,ez abból adódik legfőképpen,hogy a D-vitamint nem tudja feldolgozni a szervezete.S még nem jöttek rá,miért nem!gyömbértea esetleg ajánlott,ihatja gyógyszerek mellett?
És még annyit szeretnék kérdezni,hogy a trombózis után ülhet-e repülőre,2 óra 20 perces útról lenne szó!milyen teendői vannak előtte,ha utazhat repülőn?Nagyon köszönöm!

Válasz:
Tisztelt Levélíró!

Léteznek ma már az ún, újtípusú orális /szájon át adható véralvadásgátlók. Ez egy új csoport, amely hatásánál fogva nem igényel állandó INR-ellenőrzést. A szerek hatásosak, viszont költségesebbek. Beszéljék meg a VTE-t kezelő szakorvossal. A trombózis utáni repülőút veszélyekkel jár, de nyilván inkább a hosszabb utak. Ezt is korrektül a kezelőorvos tudja megmondani a beteg állapotának pontos ismeretében.

üdvözlettel:

Oldalak