Hirdetés
Kérdés: 
Tisztelt Dr. úr/nő! Férjem sajnos érszükületes. Stent beültetés is történt a szívébe. Állítólag a hajszálereiben alakultak ki a szűkületek, és nem pontszerűen, hanem egybefüggően. A kezén néhány hónapja kezdődött a szűkület: kezdenek hidegek lenni az ujjhegyei. Sajnos a kezén lévő nagyujján a köröm alatt a száraz bőr miatt seb lett, ami nagyon nehezen gyógyult. A sebészeten leszedték a sebet és most betadinos oldattal, és valamilyen szénlapokkal kell gyógyítani. Hálaistennek úgy néz ki, hogy gyógyul, de a másik kezén volt egy kis száraz bőr, amit ő letépett, beszakadt a bőr, véraláfutásos lett és a teteje sebes, az ujja be van gyulladva és érzékeny. Bekentem körömvirágkrémmel és másnap elkezdett vérezni a véraláfutás. Ezt is megmutattuk a sebésznek, de nem foglalkozott vele, csak a másik ujjával. Első alkalommal nagyon elkeserítette a férjemet, amikor látta, hogy javul - nem akarta elhinni. Kérdésem: mivel lehetne kenni a másik, véraláfutásos, gyulladt ujját? Olvastam a vadgesztenye krémről is, hogy jó érszűkületre, ezt is lehet-e használni? Válaszukat nagyon várva üdvözlettel:
Válasz: 
Az érszűkület, a végtagi érszűkület alapos kivizsgálást igényel. Gyógynövényekkel semmiképp nem próbálkoznék. A helyes kezelés mindig az alapbetegség függvénye. Az érelzáródás számos betegség következménye lehet, és nem maga a betegség. Az Ön által említett "egybefüggő szűkület" leginkább az ún. Buerger-kórra emlékeztet, de számos egyéb betegség is szóba jön. Beutalót kell kérniük a területileg illetékes angiológiai, tehát ér-belgyógyászati szakrendelésre, ott kaphatnak pontos diagnózist, és célzott kezelést is. Nem érdemes várniuk, mert a végtagi keringés romlása súlyosbodhat, később már egyre nehezebb kezelni, karban tartani.

További levelek a témában

Szakértő:
Szakterület:
Kérdés:
a nyelvem közepe fehér. szeretném tudni mi lehet ez?
Köszönettel várom válaszukat
Válasz:
Tisztelt Levélíró!

A nyelv felszíne is "bensőnk tükre", tehát állapota, színe utalhat életmódi problémára, esetleg valamely belgyógyászati betegségre. Egyszerű esetben általában a Candida elszaporodására utal. Igazából csak tartós fennállása lehet veszélyesebb, ez leginkább olyan egyéneken fordul elő, akinek pl. gyengébb az immunműködése, vagy időskorú, esetleg rosszindulatú betegsége van. Cukorbetegség, tartós antibiotikum-kezelés kísérőtünete is lehet.
Az átmeneti nyelv-lepedék nem utal különösebben betegségre, a bél mikroflórája állandó mozgásban, dinamikában van ui.
Ha a probléma tartósan fennáll, keresse fel orvosát.

üdvözlettel:
Szakértő:
Szakterület:
Kérdés:
Jó napot!

Nagyon erős nikkel,kobalt... és hasonló fém allergiám van. Megvettem az eurovit multilong vitamin kapszulát és itthon vettem észre, hogy króm-kloridot tartalmaz. A kérdésem, hogy ez rendes fémnek számít? illetve nem ajánlatos szedni? Válaszát előre is köszönöm....
Válasz:
Tisztelt Levélíró!

A kérdéses króm igen rendes, de ún. átmeneti fémnek számít... Tréfán túl jelentős mértékű lehet a krómallergia is. Tehát ha nem tudja pontosan mely fémekre volt kimutatott az allergiája, igen célszerű lenne ezt a multivitamint kerülni. A továbbiakban érdemes mindig a vásárlás előtt megtekinteni - pontosan az ismert allergiája miatt, hogy ezek a fémek szerepelnek-e az összetételben. Ha igen, kerülendő!

üdvözlettel:
Szakértő:
Szakterület:
Kérdés:
Tisztelt Doktor Úr/Nő!
Kérdésem az lenne:Ha allergiás reakciót vált ki nálam a FLECTOR ill. a MYDETON,milyen láz,fájdalomcsillapítót szedhetek,illetve a náthás tüneteket milyen szerekkel kezelhetem?
Válaszát köszönöm:
Válasz:
Tisztelt Levélíró!

A Flector (diclofenac)feltehetően a granulátumra gondolt, ún. nem szteroid gyulladásgátló és fájdalomcsillapító. A Mydeton (tolperisone) izomrelaxáns hatású szer.
Amennyiben ezekre allergiás jelenséget mutat, alkalmazásukat azonnal abba kell hagyni, és az allergiáról tájékoztatni kezelőorvosát. Számtalan, vény nélkül is kapható gyulladás- és fájdalomcsillapító készítmény van.
Sajnos erre nincsen recept, hogy mi NEM fog allergizálni, mert a gyógyszerallergia rendkívüli módon egyedi sajátság.

Egy bizonyos, a fenti két hatóanyagot, tehát sem a diclofenacot, sem a tolperisont nem alkalmazhatja a továbbiakban, bármely egyéb fantázianevű gyógyszerben.

A kezelőorvos, vagy a vénynélküli szereket illetően a patikában a gyógyszerész tud egyéb fájdalomcsillapító és/vagy gyulladásgátló szereket ajánlani.

üdvözlettel:
Szakértő:
Szakterület:
Kérdés:
TISZTELT DR ÚR VAN EGY SEJTÉSEM MÉGPEDIG ,HOGY NÉHÁNY ÉVE VAGYIS NEM SEJTÉS BIZTOSAN TUDOM HOGY MÉREG KERÜLT A SZERVEZETEMBE EZT MÉG KI LEHET MUTATNI VALAMILYEN VIZSGÁLATTAL ? MERT MOST VAN ANNYI ERŐM VAGY BÁTORSÁGOM HOGY HA VAN RÁ MÓD EZT TISZTÁZZAM

TISZTELETTEL
Válasz:
Tisztelt Levélíró!

Megértem Önt, azonban a levél nem tartalmazott semmilyen konkrétumot (nemén kívül). Tehát minimálisan az alábbii adatokra lenne szükség:
életkor, előző jelentősebb betegségek, jelenlegi, vagy korábbi rendszeres gyógyszerszedés, és természetesen a jelenleg fennálló tünetek.
Valamint - ha esetleg van gyanúja - hogy milyen típusú méregre gyanakszik?

válaszát várom,

üdvözlettel:
Szakértő:
Szakterület:
Kérdés:
Tisztelt Doktor Úr.

Párom ... óta szed mélyvénás trombózis miatt synkumart. napi ... szemet. Mostanában többször előfordult merevedési zavar nála.Szeretnénk tudni,hogy lehet a gyógyszer mellékhatása? ( mást nem szed) És egyáltalán ilyen mennyiségben lehet e ezt a gyógyszert hosszútávon szedni,illetve van e helyette más alternatíva?

Köszönjük válaszát!
Válasz:
Tisztelt Levélíró!

A Syncumar (acenocoumarol) mellékhatásai között érdekes módon éppen ezzel ellentétes merevedési probléma (priapizmus, tartós merevedés) szerepel. Nem állítjuk, hogy nem okozhatja a gyógyszer (egy amerikai oldalon 0,29%-os gyakorisággal írják le e szer szedésekor a merevedés elégtelenségét, tehát ritka) de nem kizárható.
Esetleg érdemes lenne urológussal konzultálni, esetleg más ok húzódhat meg a háttérben.

A napi dózissal kapcsolatban: a Syncumar-szerű gyógyszereknél igen fontos az INR-érték rendszeres ellenőrzése. Ha a normál határok közötti INR e dózis mellett tartható fenn, akkor nem célszerű ezen változtatni.

Másik lehetőség: vannak ma már újabb típusú tablettás véralvadásgátlók, beszéljen erről kezelőorvosával.

üdvözlettel:
Szakértő:
Kérdés:
Tisztelt Dr Úr.
Gombás fertőzés van a szájüregben melyre Curam DUO gyógyszert kaptam.Kérdése,hogy az ASA 100-s vérhígitóval szedhetem e együtt?
Válaszát előre is köszönöm.
Válasz:
Tisztelt Levélíró!

Megértve levelét, egy kérdés azért marad, bizonyos, hogy gombás és nem baktérium okozta a szájüregi fertőzés? A megjelölt gyógyszer ui. kombinált antibiotikum, amely baktériumokra igen - gombákra azonban nem hat.

A véralvadásgátlókkal fennáll - bár csekély mértékben a kölcsönhatás veszélye, az említett ASA (aszpirin) készítménnyel azonban nem.

Tehát érdemes lenne a kezelést átgondolni, vagy a diagnózist pontosítani, beszélje meg orvosával.

üdvözlettel:
Szakértő:
Szakterület:
Kérdés:
Tisztelt Dr Nő/Úr!
A férjemnek emelkedett GGT (1327) és GOT (79) miatt, Fibroscan vizsgálatot végeztek el. Ennek során compensált májcirrhosis fenállását észlelték. Median stiffness:61,5kPa - F4.IQR 25% succes rate: 84%. 3x1 ursofalk adását javasolták. Érdelődni szeretnék, hogy ezek az eredmények mennyire súlyosak és milyen egyéb teendőink vannak? Tisztelettel:
Válasz:
Tisztelt Levélíró!

Nem írja, férje hány éves, van-e valamilyen betegsége, szed-e valamilyen gyógyszert, továbbá fizikális vizsgálat hiányában nagyon nehéz véleményt mondani. Forduljanak hepatológus szakorvoshoz, aki felvilágosítja Önöket a jelenlegi állapotról és a további teendőkről. Addig is javaslom a teljes absztinenciát (azaz az alkoholfogyasztás mellőzését), az étrenddel bevitt só mennyiségének csökkentését, továbbá a kiegyensúlyozott táplálkozást (a fehérjebevitel csökkentését).

Üdvözlettel:

Dr. Pallay Kinga
Szakértő:
Szakterület:
Kérdés:
Üdvözlöm!

Most volt teljes vérkép-vizsgálatom.
Az LDH 430 lett ez mit jelent?
Válasz:
Kedves Kérdező!

Nem írja, hány éves, milyen nemű, van-e valamilyen betegsége, szed-e valamilyen gyógyszert, illetve hogy orvosa milyen célból kérte a vizsgálatot, holott ezek az adatok szükségesek egy laborlelet értékeléséhez. Az LDH számos különböző okból lehet emelkedett, ezek kizárása vagy megerősítése érdekében forduljon orvosához.

Üdvözlettel:

Dr. Pallay Kinga

Oldalak