Jelenlegi hely

Hirdetés
Doktor Úr! Lépcsőn felfelé menet kissé fáj a térdem,lefelé menet viszont sokszor nagyon fáj. Ha nem terhelem akkor is fáj időnként. A múlt évben is volt ilyen, de kb.1-2 héten belül elmúlt. Most viszont már több mint másfél hónapja nem akar elmúlni. Aflamint szedek, némileg javul. Mivel próbálkozzak? Magne B6, IBUMAX 600mg. Szedhetem-e Coverex,Cavinton,Betaloc mellett. Köszönöm szépen válaszát!
A fájdalom tünet és nem betegség. A fájdalom okát kellene azonosítani és célzottan kezelni annak érdekében, hogy tartós panaszmentességet lehessen elérni. A gyógyszereinek párosítása nem túl szerencsés. Az IBUMAX ui. csökkenti a Coverex és a Betaloc vérnyomáscsökkentő hatását, de nem akadályozza meg mellékhatásaik kialakulását. A kezelés szempontjából a MagneB6 és a Cavinton közömbös. Mindenképp az alapbetegség kimutatására és ortopéd szakorvosi ellátására lenne inkább szükség. A túl sok gyógyszer együttes szedése veszélyes lehet. Az Ibumaxnak is számos mellékhatása, szövődménye, gyógyszerkölcsönhatása van, ami sokkal veszélyesebb lehet, mint a térdfájás. Javaslom, forduljon ortopéd szakorvoshoz. Tőle várhat hathatós segítséget.

További levelek a témában

Szakértő:
Szakterület:
Kérdés:
Tisztelt Doktor úr/nő! Térdem teljes behajlításakor éles, feszítő fájdalom érződik a külső térden, kb. a térdkalács külső függőleges és alsó szélének metszésvonalában, ilyenkor babszemnyi, simításra fájdalmas duzzanat keletkezik, amely a térd kinyújtásakor nem érzékelhető. Mi lehet ez a betegség? Köszönöm a segítséget!
Válasz:
Panasza porckorong-sérülésre utal. Ezzel ortopéd sebészhez kell fordulni, megnyugtató módon (valószínűleg) csak műtéttel lehet kezelni. Ma már a beavatkozást endoszkóppal végzik, minimális kellemetlenségekkel jár, a technika nagyon kifinomult. A kezelés elmaradása esetén előfordulhat, hogy "beragad" a térd, amiből súlyos sérüléseket is szenvedhet, pl. egy elesés kapcsán.
Szakértő:
Kérdés:
Helló! Szeretném megkérdezni, hogy mi lehet annak az oka, hogy minden estére bedagad a térdem, fáj, pedig napközben nem duzzadt. Üdv:
Válasz:
Ennek több oka is lehet. Térd ízületi kopás, un. artrózis, túlsúly miatti fokozott megterhelés, sportsérülés utáni állapot, vagy az alsó végtag vénas keringési elégtelensege. Mindenképp meg kell mutatni orvosnak, mert trombózis következmenye is lehet, sőt régen lezajlott trombózis utóhatása is (poszttrombotikus szindroma). Veszélye, hogy lábszárfekélyre hajlamosít. Ezért kezelni kell és lehet is. Ne hanyagolja el!
Szakértő:
Szakterület:
Kérdés:
Kedves Szakértő! Én azt szeretném kérdezni, hogy féloldali csipőficammal lehet-e gyereket vállalni es mik utána a következmenyek?. És esetleg fogok-e sántítani utana? Kérem írjanak! Köszönettel:
Válasz:
Csípőficammal akkor is lehet gyermeket vállalni, ha azt nem gyógyították volna meg. Fennálló csípőficam esetén az egyetlen dolog, amivel számolnia kell, a császármetszés. Amennyiben Önnél a csípőficamot már meggyógyították, azt biztosan nem fog kiújulni.
Szakértő:
Szakterület:
Kérdés:
Üdvözlöm! Kérem segítségét! Ülőideg gyulladásom van. Hogyan segithetek magamon? Válaszát köszönöm:
Válasz:
Az Ön által említett kórt isiásznak is hívhatjuk, lényege a combot-medencét beidegző-mozgató idegek által közvetített fájdalom, melynek oka lehet gyulladás, porckorongsérv, csigolyakopás és még számos egyéb elváltozás. A heveny tünetek kezelése megoldható otthonában, gyakorlatilag a kemény alapon (földön-polyfoamon) történő háton fekvés pár nap alatt enyhítheti a panaszokat. Segíthet, ha egy széket húz a lábához, és a csípőt-térdet behajlítva arra helyezi fel lábszárát. Mindezek mellett szüksége lehet gyulladáscsökkentő-fájdalomcsillapító készítményekre, illetve súlyosabb esetben un. lidocain blokádra, mely a gerinc mellé adott fájdalomcsillapító injekciót jelenti. Természetesen ehhez kérjen orvosi segítséget. A heveny panaszok elmúltával javaslom, forduljon orthopaed, rheumatologus vagy sport szakorvoshoz, hogy a háttérben álló kórok kiderüljön, és a következő hasonló epizód megelőzhető legyen, leginkább rendszeresen végzett gyógytornával.
Szakértő:
Szakterület:
Kérdés:
Tisztelt Dr.Úr/Dr.Nő! Sajnos évekkel ezelőtt többszöri külső, hátsó bokaszalag részleges szakadásom volt. Ezen problémák következtében az ínszalagok megnyúltak. Felszolgálóként dolgozom és sajnos az utóbbi 3 hétben először a jobb bokám ficamodott ki és a lábfejem zúzódott, persze két nappal később már újra dolgoztam, bicegve. Majd jött a meglepetés: kb. 1 hét elteltével a bal bokám is kificamodott, elesni nem akartam ezért a jobb lábamra nehezedtem, amely így persze ismét sérült. A lábfej és boka egyenes irányú mozgásával már nincs problémám, de a boka jobb és bal irányú mozgása fájdalmas és nem stabil. Én szeretnék tovább dolgozni, nem tudom, hogy műtét segíthet-e ezen a problémán vagy esetleg tudna valami más módot javasolni?? Válaszát előre is köszönöm!
Válasz:
A boka az egyik legösszetettebb ízület szervezetünkben, számos ízületi felszínnel, tokkal, szalaggal. Sérülése komplex szakorvosi-gyógytornászi kezelést tesz szükségessé, ez természetesen nem jelent minden esetben műtétet. Minden mozgásszervi sérülés kezelésének alapeleme a sérült ízület nyugalomba helyezése, mely az Ön esetében történhet merev, műanyag bokafixszel, súlyos esetben gipsszel. A legrosszabb, ha a frissen sérült, fájdalmas ízületet dolgoztatjuk, mozgatjuk, mert ezzel a folyamatos fájdalom miatt egy olyan kényszertartásba kerül a boka, mely hosszú időn keresztül megakadályozza a sérülés gyógyulását, sőt maradandó hegesedést és mozgáskorlátozottságot is okozhat. Mindenképp javaslom, keressen fel egy orthopaed szakorvost, aki eldönti, mi a legmegfelelőbb gyógymód ebben az esetben. Addig próbálja nyugalomban tartani bokáját a fent leírt, gyógyászati segédeszköz boltban beszerezhető bokafixszel, ha dolgozni kell, akkor is viselje azt, esetleg magasszárú cipőt, amennyiben ez lehetséges az Ön munkahelyén. Még egyszer hangsúlyozom azonban: a legrosszabb, ha fájdalomcsillapító szerek mellett "dolgoztatja" a sérült végtagot.
Szakértő:
Szakterület:
Kérdés:
Doktor Úr! Lépcsőn felfelé menet kissé fáj a térdem,lefelé menet viszont sokszor nagyon fáj. Ha nem terhelem akkor is fáj időnként. A múlt évben is volt ilyen, de kb.1-2 héten belül elmúlt. Most viszont már több mint másfél hónapja nem akar elmúlni. Aflamint szedek, némileg javul. Mivel próbálkozzak? Magne B6, IBUMAX 600mg. Szedhetem-e Coverex,Cavinton,Betaloc mellett. Köszönöm szépen válaszát!
Válasz:
A fájdalom tünet és nem betegség. A fájdalom okát kellene azonosítani és célzottan kezelni annak érdekében, hogy tartós panaszmentességet lehessen elérni. A gyógyszereinek párosítása nem túl szerencsés. Az IBUMAX ui. csökkenti a Coverex és a Betaloc vérnyomáscsökkentő hatását, de nem akadályozza meg mellékhatásaik kialakulását. A kezelés szempontjából a MagneB6 és a Cavinton közömbös. Mindenképp az alapbetegség kimutatására és ortopéd szakorvosi ellátására lenne inkább szükség. A túl sok gyógyszer együttes szedése veszélyes lehet. Az Ibumaxnak is számos mellékhatása, szövődménye, gyógyszerkölcsönhatása van, ami sokkal veszélyesebb lehet, mint a térdfájás. Javaslom, forduljon ortopéd szakorvoshoz. Tőle várhat hathatós segítséget.
Szakértő:
Szakterület:
Kérdés:
Tisztelt Doktor Úr! Ma egy hete műtötték a bal térdemet, térdkalács rögzítés céljából. Fájdalmaim nincsenek, viszont a négyfejű combizmom patellát beágyazó feje nagyon passzív. Ötletet vagy tanácsot szeretnék kérni, hogy an tornáztassam. Egyenlőre felemelni nem tudom a lábam, nem szeretném, ha letapadna az izmom. Köszönöm a segítséget :
Válasz:
Tisztelt Asszonyom! Önnek speciálisan képzett gyógytornász segítségére van szüksége. Ez ügyben kérem, forduljon a kezelőorvosához. Ne gyógyítsa saját magát! Nem megfelelő fizikoterápia veszélyes lehet.