A legjobb felhasználói élmény nyújtása érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk.

ELFOGADOM
Hirdetés

Rándulások

#baleset #Mozgásszervi betegségek #rándulás
2016.03.19. Módosítva: 2016.03.19.

A rándulások gyakran előforduló sérülések, melyek fájdalmasak, de rendszerint nincs komoly következményük. A leggyakrabban megránduló ízületek a bokák, a csuklók, a nyak, a könyökízületek és az ujjak. Néha nehéz különbséget tenni a rándulások és a ficam (csontelmozdulások), valamint a csonttörés között.

Hirdetés

A rándulások tünetei

Fájdalom/fokozott érzékenység a sérült ízületben.

A fájdalom által kiváltott mozgáskorlátozottság.

Duzzanat, vörös bőrfelszín a sérülés felett.

A rándulások esetleges komplikációi

Súlyosabb esetekben komoly mértékű izomrándulás, ízületi szalaghúzódás.

Csontrepedés.

Többszöri rándulást követően gyenge, sérülékeny ízület alakul ki.

A rándulások kiváltó okai

Mechanikus erőbehatások, amelyek hatására a szövetek szerkezete széthúzódik.

Mit tehet Ön rándulások esetén

Pihentesse az illető ízületet, amennyire csak lehet!

Alkalmazzon hűtést pl. törölközőbe csomagolt jégdarabok sérülésre helyezésével!

Helyezzen az ízületre szorosan tartó kötést!

Polcolja fel az ízületet ha lehet, hogy csökkentse a duzzanatot!

Ha a fájdalom alábbhagy, mozgassa óvatosan az ízületet, hogy megakadályozza a merevség kialakulását.

Ne cipeljen nehéz terheket, mert az izomkötegek és az ínszalagok végleges gyógyulása előtti túlzott terhelés újabb ránduláshoz vezethet!

Menjen el az orvoshoz, ha ízülete deformálódott, ha nem biztos saját diagnózisában, vagy ha a tünetek a fenti tanácsokat betartva sem múlnak el!

Mit tehet az orvos rándulások esetén

Röntgenvizsgálattal megállapítja, hogy van-e ficam, vagy csonttörés.

Szükség esetén begipszeli a sérült ízületet.

Sebészeti beavatkozással korrigálja a súlyos izomköteg-, ill. ínszalagrándulásokat.

A rándulások megelőzése

Viseljen kényelmes cipőt! Kerülje a magassarkú modelleket!

Egyenetlen talajon, ill. rácsozott csatornalefolyó közelében járjon óvatosan!

Intenzív sportolás előtt végezzen 5 perces nyújtó jellegű bemelegítést!

Sportoljon rendszeresen, hogy izmai/ízületei erősek legyenek!

Forrás: EgészségKalauz
Hirdetés

FONTOS AZ EGÉSZSÉGEM

SZERETNÉK HÍREKET, TIPPEKET KAPNI!
CAPTCHA

Twoje dane osobowe służyć będą jedynie umożliwieniu kontaktu z ekspertem. Grupa Onet.pl S.A. nie przetwarza tych danych w żaden inny sposób i niezwłocznie po przesłaniu pytania do eksperta usuwa lub anonimizuje Twoje dane. Przekazanie pytania ekspertowi odbywa się przy zachowaniu zabezpieczeń wymaganych przez ustawę o ochronie danych osobowych. Przypominamy również, iż udzielona porada nie zastąpi bezpośredniej konsultacji z lekarzem lub innym odpowiednim specjalistą, w trakcie której analizowana jest dokumentacja lekarska i przeprowadzane badanie lekarskie.