Jelenlegi hely

Hirdetés

Szakítsunk időt a testmozgásra!

Tavasszal a jó idő beköszöntével és persze a közelgő fürdőruhaszezon miatt egyre erősebb késztetést érzünk, hogy (újra) sportolni kezdjünk. Egy hosszú, számítógép előtt töltött munkanap után végre hazaérve azonban általában a testmozgás az utolsó dolog, amire vágyunk. Pedig néhány egyszerű lépésben könnyen beépíthető a sportolás a hétköznapokba. Ráadásul nem kell túl hosszú időt testmozgással töltenünk, napi 30 perc mérsékelt vagy akár 10 percnyi nagyon intenzív mozgással is sokat tehetünk egészségünk és közérzetünk érdekében.

Hirdetés

Szakítsunk időt a testmozgásra!Ha napközben dolgozunk

Legtöbben az egész napot a munkahelyen töltjük, de itt is megtalálható a módja annak, hogy aktívak legyünk.

• Ebédidőben tegyünk egy rövid sétát. Nézzünk ki több útvonalat és ezeket váltogassuk a hét folyamán. Ha nincs lehetőségünk kiszabadulni az irodából, vagy rossz idő esetén, próbáljunk az épületen elül mozogni, sétálni, lépcsőzni.

• Próbáljuk rávenni munkatársainkat és a feletteseinket az egészséges életmód népszerűsítésére. Nem kell itt sem nagy dolgokra gondolni, elég, ha kerékpártárolót biztosítanak, ha valaki például így szeretne bejárni. De egy bérlet a közeli fitness terembe is hasznos juttatás lehet.

• Menjünk gyalog a munkahelyünkre, vagy parkoljunk le távolabb és onnan sétáljunk be. Egy 10 perces séta is hasznos lehet, ha olyan tempóban tesszük meg, amely már éppen túl van a kényelmesen.

Otthon a gyerekekkel

A gyermek érkezése gyökeresen átalakítja addigi életstílusunkat. Sok szülő ilyenkor az aktivitási szint csökkenését és ezzel együtt kisebb-nagyobb súlygyarapodást tapasztal ilyenkor. Persze ennek sem kell így lennie.

• Sportoljunk a gyerekekkel: mehetünk uszodába, játszhatunk a kertben, játszótéren.

• Számos fitness terem kínál gyermekmegőrző szolgáltatást, ahol nyugodtan hagyhatjuk a kicsiket, amíg mi tornázunk.

• Vigyük gyalog iskolába a gyerekeket. Ezzel egyúttal nekik is jó példával járunk elő, és bízhatunk benne, hogy felnőttként is aktívabbak lesznek.

• Sok iskolákban szerveznek közösségi programokat, kirándulást, közös sportolást.

Ha otthon vagyunk

• Menjünk gyalog a boltba, a séta könnyű súlyokkal jót tesz.

• Találjuk ki hogyan lehetünk aktívabbak otthon. Használjuk a lépcsőt, kertészkedjünk. Vásároljunk néhány otthoni felszerelést; futópadot, szobabiciklit vagy legolcsóbb megoldásként egy ugráló kötelet.

• Közösségben is mozoghatunk. Csatlakozzunk egy kiránduló vagy nordic walking klubhoz.

Korán kelőknek

Ha úgy érezzük, hogy a napunkba sehogyan sem fér bele a testmozgás, jó megoldás lehet, ha fél órával korábban kelünk reggel. Az így nyert időt fordítsuk egy kiadós sétára, vagy menjünk úszni. Még akkor is érdemes megpróbálkozni a reggeli edzéssel, ha nem vagyunk korán kelők. Az első pár alkalom biztosan nehéz lesz, de idővel megszokható. Jó érzés a napot úgy indítani, hogy már tettünk valamit egészségünk érdekében.

Éjszakai baglyoknak

Ha nem vagyunk egyáltalán korán kelők, próbáljunk időt szakítani az esti időszakban a testmozgásra. Az esti sorozat alatt tekerjünk egyet a szobabiciklin.

Hogyan mozogjunk többet?


• Aki vezet határidőnaplót, írja bele a sportolásra szánt időt. Akár naplót is vezethetünk, hogy adott héten mit sportoltunk.

• Sportoljunk együtt egy baráttal, kollégával, vagy rokonnal, így kisebb az esélye, hogy kimarad a napi testmozgás.

• Tartsuk magunknál mindig a felszerelésünket. Legyen sportoláshoz alkalmas ruházat a munkahelyünkön, az autó csomagtartójában vagy a rokonainknál, barátainknál, így, ha akad egy szabad fél óránk, bármikor mozoghatunk.

• A nyaralás is telhet aktívan, választhatunk biciklitúrát vagy mehetünk túrázni. Egy ilyen nyaralásra való felkészülés jó kezdet lehet az aktívabb élethez.

• Kisebb dolgokért ne menjünk autóval a közértbe, hisz a bevásárlás újabb jó alkalom egy kis mozgásra.



Hirdetés