Jelenlegi hely

Hirdetés

Az élet napos oldala: kockázatok nélkül

Végre megérkezett az igazi tavasz és vele a napsütés, elkezdődhetnek a szabadtéri programok, sőt, lassan már a nyári terveinket szövögethetjük. Annak érdekében viszont, hogy mindennek valóban csak a napos oldalát tapasztaljuk meg, fontos beszélnünk a fényvédelemről. 

Hirdetés
Országos kampány keretében startol a Fényvédelem Hete

A Bioderma egy országos kutatásban, több száz válaszadóval mérte fel, milyen információkkal rendelkeznek az emberek Magyarországon a témakörben. Tudják-e például pontosan, mit jelent a faktorszám, vagy azt, hogy mikor érdemes naptejet használni? Vagy, hogy milyen típusú bőrre milyen fényvédő krémet kenjünk?

Fényvédelem

A válaszokból kiderült, hogy az emberek jelentős többsége alapvetően tisztában van a fényvédelem fontosságával. A vásárlói tudatosságot azonban nem árt fejleszteni, így a kutatás szerint szükséges tisztázni még néhány alapfogalmat.

Ennek érdekében indult el egy nagyszabású kampány, Fényvédelem Hete címmel. Az országos edukáció első lépéseként a Bioderma egy kerekasztal-beszélgetést szervezett. Prof. Dr. Wikonkál Norbert bőrgyógyász szakmai együttműködésével. A beszélgetésen Kovács Patrícia színésznő, Ráskó Eszter humorista és Winkler Róbert újságíró osztották meg személyes történeteiket, de a hatvan fős közönség soraiból is több kérdés és hozzászólás elhangzott, jelezve, hogy mindenkit érintő és fontos témáról van szó.

Kovács Patrícia elmondta, hogy  már a gyerekkori balatoni nyaralások óta különösen fontos számára a fényvédelem, a beszélgetés azonban neki is nyújtott új információkat. Megtudta például, hogy a smink felvitele előtt is szükséges fényvédő krémet alkalmazni, majd a nap folyamán spray jellegű fényvédőkkel tartható fent a hatás.

Le lehet így barnulni?

A beszélgetésből az is kiderült, hogy lehetséges egészségesen barnulni, ehhez viszont elengedhetetlen a saját bőrtípusunk ismerete, és ettől függően a megfelelő faktorszámú fényvédő használata. Érdemes tájékozódnunk ezekről az információkról a patikákban, ahol a legmegbízhatóbb fényvédő termékekhez tudunk hozzájutni, és ahol a patikusoktól tanácsokat is kérhetünk – a Bioderma ugyanis az aktuális innovációkkal kapcsolatban folyamatos tájékoztatást nyújt számukra.

Winkler Robi nem hazudtolta meg magát: szerinte a leégés ellen legjobban a motoros ruha véd. A viccet félretéve persze ő is elmondta, hogy megrögzött naptej használó, hiszen rengeteg kültéri sportot űz – például imád szörfözni. Ennek kapcsán felmerült, hogy sokan csak a napozáskor gondolnak a fényvédő krémek használatára, holott minden kültéri szabadidős tevékenységkor szükséges erre figyelnünk.

Ráadásul attól sem kell félni, hogy ezáltal nem jutunk elég D-vitaminhoz: Wikonkál professzor elmondása szerint nyáron mindössze 15-20 perc napon tartózkodás is elég a szükséges napi mennyiség termelődéséhez, és a fényvédő krémek használata mellett is biztosan hozzájutunk a megfelelő vitamin dózishoz.  

Ráskó Eszter bőre is nagyon világos és érzékeny, ezért különösen örült, hogy választ kapott fényvédelemmel kapcsolatos kérdéseire. Ahogy a tőle megszokott humorral fogalmazott,  “eddig gyakorlatilag csak a leégésekről szólt az élete”, így nagyon örül, hogy végre megtudta, hogyan kerülheti ezt el. 

Képzés a fényvédelemről

Az esemény tehát minden résztvevő számára tartogatott hasznos és fontos információkat, a Bioderma fényvédelmi kampánya ezzel azonban korántsem ér véget. Május végégig országszerte több mint 600 védőnőnek tartanak képzéseket a fényvédelemről, akik segítségével a kampány elsődleges célcsoportját, a gyerekeket és a kisgyermekes szülőket szeretnék edukálni. Az élet során a bőrt ért UV sugárzás több mint 50%-át gyermekkorban kapjuk – ezért kiemelten fontos, hogy a fényvédelem minél hamarabb, lehetőleg már gyerekkorban beépüljön a napi rutinunkba. 

Legyünk tehát e téren is picit tudatosabbak, tájékozódjunk a fényvédelemről megfelelően, és akkor valóban nem lesz más dolgunk, mint élvezni a napfényt – kockázatok nélkül.

A NAOS Hungary Kft. - a lyoni központtal rendelkező NAOS Group magyar leányvállalata - több mint 10 éve van jelen a BIODERMA márkával a magyar piacon. A BIODERMA filozófiája, hogy ne csupán a bőrproblémák tüneteit kezelje, hanem a problémák okait is. Olyan termékeket készít, amelyek összetevőikkel és hatásukkal a bőr természetes működését utánozzák. Elkészítésükhöz a BIODERMA a legtisztább aktív összetevőket, illetve a bőrben természetesen megtalálható molekulákat használja.

Így étkezzünk nyáron: ezekkel lesz hatásos a belső fényvédelem - kattintson tovább!

A Bioderma által készített kutatás legfontosabb eredményei néhány pontban összefoglalva:  

  • az emberek nagy része használ fényvédő krémet, és tisztában vannak a napozás káros hatásaival is,
  • azzal is tisztában vannak, hogy a gyerekek bőre érzékenyebb,
  • jellemzően nyaraláskor, napozáskor használják a termékeket, az azonban úgy tűnik, kevésbé köztudott, hogy síeléskor, otthoni kültéri tevékenység során, sőt, akár minden nap szükséges lehet a fényvédő krémek használata. 
  • mindössze a megkérdezettek 20%-a tudja, hogy a patikákban kapható termékek megbízhatóbbak.
  • a vásárlók általában a faktorszám alapján választják ki a naptejet, amellett, hogy nincsenek tisztában a faktorszám pontos jelentésével sem


Hirdetés