Jelenlegi hely

Hirdetés

A kókuszolaj jótékony hatása

Gondolnánk, hogy bizonyos zsírsavak vírus- és baktériumölő hatásúak?

A kókuszolaj jótékony hatásaPedig így van! A kókuszolaj zsírsavjai képesek olyan baktériumokat, mint a torokgyulladásért és egyes tüdőgyulladásokért felelős streptococcus, vagy akár a gyomorfekély okozóját, a Helicobacter pylori-t a szervezetben elpusztítani.

Ezt a jótékony hatást a kókuszolajban található laurilsavnak köszönhetjük. A laurilsav azért is nagyon jó, mert a káros baktériumokat elpusztítja, de a barátságos bélbaktériumokat nem bántja. Segíti a kalcium a magnézium felszívódását. Jelentős antioxidáns hatású is.

Rendkívül jól használható sütéshez, mert nagyon magas a forráspontja, 232°C. Régóta megfigyelték, hogy a csendes-óceáni szigetek és Ázsia népessége körében, akiknek étrendjében nagyon magas a kókuszolaj fogyasztása, szinte ismeretlen a szív és érrendszeri betegség.

Egy recept kókuszolajjal:


Zöldségek kókuszos quinoával

Hozzávalók:

  1. 15 dkg spárga
  2. 15 dkg zeller
  3. 15 dkg fejes káposzta
  4. 15 dkg karalábé
  5. 15 dkg cukkini
  6. 15 dkg póréhagyma
  7. 25 dkg quinoa
  8. 4 dkg kókuszreszelék


  • Elkészítés:
  • A zöldségeket egyforma méretűre daraboljuk kókuszolajban erős tűzön üvegesre pirítjuk, sózzuk egy pici citromlevet facsarunk rá és megpároljuk. Fűszereket használjunk ízlés szerint pld. bors, koriander, kurkuma.

  • A quinoát pici kókuszzsírban megpirítjuk hozzáadjuk a kókuszreszeléket, felöntjük kétszeres mennyiségű vízzel, felforraljuk és fedő alatt hagyjuk állni kb. 5 percig. A végén villával átkeverjük és hozzáadjuk a kész zöldséget.

  • Vegetáriánusoknak nagyszerű egytálétel, de aki rendületlen húsevő, annak újdonság lehet a köretek repertoárjában...!