Az ösztrogén vélhetően védelmet nyújt a gyomorrák ellen, mert a betegség férfiakban sokkal gyakrabban fordul elő, mint a változókoron át nem esett nőkben. Ez arra utalhat, hogy a fiatalabb nők magasabb ösztrogénszintje védelmet nyújt a gyomorrák ellen.
A japán kutatók azonban a gyomorrák kockázatának növekedését mutatták ki azokban a hormonpótló terápiában részesülő nőkben, akik a legtöbb izoflavont tartalmazó étrenden éltek azokhoz képest, akik a legkevesebb ilyen élelmiszert fogyasztották. A hormonterápiában részesülő vizsgálati résztvevők nagyobb valószínűséggel dohányoztak, ittak, és nagyobb eséllyel fordult elő gyomorrák a családi kórtörténetükben, ami a kutatók szerint megmagyarázza az összefüggést.
Hara az American Journal of Clinical Nutrition szaklapban megjelent tanulmányban azt írta, az eredményeket korlátozta a kérdőívek használata, valamint az is, hogy nem tudták számításba venni, vajon az alanyok fertőződtek-e Helicobacter pylori baktériummal, ami szintén összefügg a gyomorrák kockázatával. A gyomorrák másik közismert kockázati tényezője a nagy mennyiségű só fogyasztása.












