Jelenlegi hely

Hirdetés!

Biztosan "szuperételt" eszik?

A superfood fogalom manapság egyre népszerűbb a táplálkozásukra tudatosan odafigyelők körében. Ők azok, akiknek fontos, hogy milyen alapanyagokból készítik napi ételeiket. Ezek a hozzávalók azonban gyakran a világ másik végéből származnak, így fogyasztásuk ökológiai lábnyomunkat is növeli. Milyen alternatívákkal kecsegtet a hazai „szuperételek” piaca? 

Hirdetés

Maga a „superfood” kifejezés nem mai találmány, ugyanakkor a gasztronómiai trendek és forradalmak korával lett csak igazán létjogosultsága. Általában az egészséges és különlegesen tápláló ételek szinonimájaként ismert, azonban hazánkban gyakran félreértelmezik

Egzotikus és drága

A legtöbb ember fejében Magyarországon sajnos az a kép él, hogy maga a kifejezés a magasabb árszabású, különlegesebb élelmiszerek jelzője, ugyanakkor ez koránt sincs így. Az antioxidánsban gazdag élelmiszerekért nem kell vagyonokat kiadnunk, hiszen több olyan alapanyag található hazánkban is, amely méltó vetélytársa lehet külföldi kihívóinak. 


A költséges alapanyag egyáltalán nem garancia a magasabb vitamin tartalomra

Chia mag vagy lenmag?

A chia magos receptek, pudingok, müzlik fogyasztásának virágkorát éljük körülbelül másfél éve, ugyanakkor a bármelyik hipermarket piacán is megtalálható lenmag 1,3x több omega-3 zsírsavat tartalmaz, amely segít megelőzni a szívinfarktust és az érrendszeri megbetegedéseket. Ráadásul a lenmag kiemelten magas antioxidáns forrás is, illetve B6- és B1-vitaminhiány esetén is ajánlatos fogyasztanunk belőle például salátához, vagy főzelékre szórva pirított változatát.

Goji bogyó vagy csipkebogyó? 

Az extrém módon magas C-vitamin tartalmáról ismert goji bogyó, a legjobb példa a superfood fogalomra, hiszen csak pár éve jött be a köztudatba, ugyanakkor a hatalmas kereslet miatt szinte már bárhol beszerezhetjük borsos árért. Ugyanakkor mégsem versenyezhet a csipkebogyó C-vitamin tartalmával, mivel ez több mint 22%-ese annak, amit 100g goji bogyó tartalmaz. A-vitaminban is gazdag mindezek mellett, így a belőle készülő tea vagy lekvár szemünk egészsége miatt is nélkülözhetetlen.

Tartósítsa saját "szuperételeit" befőzéssel. Kattintson a részletekért!

Kesudió vagy napraforgómag?

A különleges formájú kesudió ugyan valóban magas E-vitamin tartalmú, mégis 33x több E-vitamint tartalmaz a napraforgómag, amely ráadásul az egyik leghatékonyabb antioxidáns, magas rost-, fehérje- és B1-vitamin tartalommal.

Quinoa vagy hajdina?

A reformcukrászat egyik fontos alapanyaga a hajdina, amelynek superfood ellenfele a quinoa. A két élelmiszer ugyanannyi rostot tartalmaz, ugyanakkor a hajdina magnézium forrásnak is kiváló.

Miért válasszunk helyi élelmiszert?

A környékünkön termő, szezonális élelmiszerek fogyasztása környezetvédelmi szempontból sem utolsó. Az importált alapanyagokra épített étrend akár 4x több üvegházhatással kapcsolatba hozható gázzal áll összefüggésben, ráadásul spórolási szempontból sem utolsó.

Forrás: recity.hu



Hirdetés