2012. május 25. péntek, Orbán napja van
Nyitólap  >  Egészségtár  >  Táplálkozás
Továbbküldés
Tartalom címe: Egyél többször - kevésbé hízol!

    Egyél többször - kevésbé hízol!

    Azok a lányok, akik gyakrabban eszegetnek, kevésbé híznak, mint azok, akik kevesebbszer étkeznek, de akkor kiadósan - állítják egy amerikai felmérés készítői.

    Egyél többször - kevésbé hízol!
    2100 lány étkezési szokásait és testúlygyarapodását, derékbőségének változását követték nyomon tíz éven át a Kaliforniai Egyetem kutatói. A Berkeleyből, Washingtonból és Cincinattiből választott "mintalányok" a startkor 9-10 évesek voltak.

    A végeredmény szerint azoknak a testömegindexe, akik naponta hatnál is többször ettek valamit, átlagosan 6,5 ponttal emelkedett tíz év alatt, míg azoké, akik legfeljebb háromszor étkeztek, 7,8 ponttal. A leggyakrabban evők derékkerülete átlagosan 10 centivel és 2 milliméterrel gyarapodott, az utóbbiaké már derekasabban bővült: 12,7 centivel 19-20 éves korukra.

    A kutatók az adatok kiszámításánál figyelembe vettek egyéb életviteli szokásokat, így a testedzést, a tévézést, és természetesen azt is, hogy a lányok hány kilóval kezdték a dekádot. Azt ugyanakkor nem jegyeztették fel az alanyokkal, hogy mit ettek.

    A tanulmány szerzői hangsúlyozták, hogy mindezek alapján túl korai lenne a gyakoribb étkezést lányok, vagy mindenki számára az elhízás megelőzési módjaként javallani.

     
    Megjelent: 2012. január 15.
    Forrás: MTI
    Legutóbb frissítve: 2012. január 17.