2012. május 25. péntek, Orbán napja van
Nyitólap  >  Egészségtár  >  Táplálkozás  >  Fogyókúra
Továbbküldés
Tartalom címe: Jó hír: a szárított gyümölcs is hasznos!

    Jó hír: a szárított gyümölcs is hasznos!

    A szárított gyümölcs is van olyan jó, mint a friss! Egyes egészségügyi szakértők szerint az élelmiszeripari hatóságoknak a friss gyümölcsökkel egyenértékűnek kellene tekinteniük a szárított és aszalt gyümölcsfajtákat. A szárított gyümölcsök ugyanis tápértéküket tekintve teljesen azonosak a friss gyümölcsökkel és könnyebben elérhetőek és tárolhatóak.

    Jó hír: a szárított gyümölcs is hasznos!
    Az Aszalt Gyümölcs és Olajos Mag Egyesület 30. világtalálkozóján ismertetett kutatási anyag alapján a szakértők úgy vélik, az élelmiszeripari hatóságoknak módosítaniuk kellene az egészséges étkezésről szóló irányelveiket és a szárított gyümölcsöket is bele kellene számítaniuk a fogyasztásra ajánlott napi gyümölcsmennyiségbe.

    "Az aszalt gyümölcsök rengeteg oldható rostot tartalmaznak - nyilatkozta Dr. Daniel Gallagher a Minnesota Egyetemről - Glikémiás indexük a friss gyümölcsökhöz hasonlóan alacsony, és nagy szerepet játszhatnak a különböző emésztőszervi megbetegedések megelőzésében."

    "Az aszalt gyümölcsök káliumtartalma is magas, és rengeteg vitamint, ásványi anyagot és bioaktív fenolt tartalmaznak" - nyilatkozta Dr. Arianna Carughi, a Kaliforniai Szárított Gyümölcs Szövetkezet kutatási koordinátora, majd hozzátette: "A friss és szárított gyümölcsökben található polifenolok jó hatással vannak szívünkre és segíthetnek megóvni minket a betegségektől, sőt egyes kutatások szerint bizonyos daganattípusok ellen is hatásosak."

    A legfőbb ellenérv a szárított gyümölcsökkel szemben azok magas cukortartalma, de a szakértők szerint, ha figyelembe vesszük a szárítással együtt járó vízveszteséget, az aszalt változatok semmivel sem tartalmaznak több cukrot és kalóriát, mint a friss gyümölcsök.

    A szárított és aszalt gyümölcsök könnyen tárolhatók, sokáig eltarthatók és egész évben elérhetők, így remek alternatívát kínálhatnak a friss gyümölcsök mellett.

     
    Megjelent: 2011. június 12.
    Forrás: Medipress
    Legutóbb frissítve: 2012. január 17.