2012. május 25. péntek, Orbán napja van
Nyitólap  >  Egészségtár  >  Táplálkozás
Továbbküldés
Tartalom címe: Halfogyasztással a depresszió ellen?

    Halfogyasztással a depresszió ellen?

    Kevésbé depressziósak a halevő tinik? Egy, a Bristol Egyetem által 14 500, a 1990-es évek elején született gyerek bevonásával készült kutatás szerint az alacsony D-vitamin szint és a depresszió közötti kapcsolat már gyermekkorban jelen van: a szakértők szerint megfelelő vitaminbevitellel csökkenthető a depresszió kialakulásának esélye kamasz- és felnőttkorban.

    Halfogyasztással a depresszió ellen?
    A depresszió és a D-vitamin (amihez a természetes napfényből, valamint halfélékből és gabonapelyhekből juthatunk hozzá) közti kapcsolat régóta ismert, de ez az első eset, hogy a jelenség gyerekkori aspektusait is megvizsgálták.

    A kutatás során, melyhez 2700, a '90-es évek Gyermekei' című felmérésben részt vett 9 éves és 8 hónapos gyerek adatait használták fel a szakértők, kiderült, hogy a legmagasabb D-vitamin-szinttel élőknél 10 százalékkal ritkábban fordultak elő depressziós tünetek 13 éves és 8 hónapos korban. Azok, akiknek vitamin-szintje az átlagnál magasabb volt, az esetlegesen jelentkező depressziós tüneteik 10 és fél, valamint 13 és 8 hónapos kor között jelentősen enyhültek.

    A D-vitamin tartalmú étrendkiegészítőknek két formája ismert (D3 és D2), de eddig a tudósok sem voltak tisztában vele, melyik hozható kapcsolatba a depresszióval, most azonban kiderült, hogy a D3 az, amelyik segíthet megelőzni a depressziót és javítani az általános kedélyállapotot.

    A szakértők fontosnak tartják kiemelni ugyanakkor, hogy a kettős vak klinikai vizsgálatok hiányában egyelőre még ne próbáljunk gyermekeiknek kúraszerűen D-vitamint adni!

    Az eredeti cikk további részletei

    Szerzők igen fontosnak tartják, hogy az ún. randomizált, és kontrollált vizsgálat ok lefolytatása nélkül nem lehet, és nincs is szükség az általános táplálás, táplálkozás megváltoztatására a családok szintjén. Hangsúlyozzák, hogy bár néhány klinikai vizsgálatban beigazolódott a magas dózisú D-vitamin jótékony hatása (légúti betegségek, egyes daganatos betegségek, szellemi hanyatlás esetében) de e vizsgálatok eredményei ellentmondásosak is voltak.

    Éppen ezért hangsúlyozzuk, hogy itt a hírérték a fontos, mint tudományos kutatási felismerés - amit mint mindig - tovább kell bizonyítani, vagy cáfolni...

    forrás: http://www.bris.ac.uk/news/2012/8175.html

     
    Megjelent: 2012. január 31.
    Forrás: Medipress