2013. június 19. szerda, Gyárfás napja van
Nyitólap  >  Egészségtár  >  Táplálkozás
Továbbküldés
Tartalom címe: Nagymennyiségű sajt csökkentheti az LDL-koleszterint?

    Nagymennyiségű sajt csökkentheti az LDL-koleszterint?

    Magas telített zsírsavtartalma ellenére, úgy tűnik, hogy a sajt nem emeli a szérum össz- és LDL (káros) koleszterin szintjét. A kutatók összehasonlító vizsgálatot végeztek, ahol normál étrend részeként az egyik csoport kemény sajtot, a másik csoport ekvivalens mennyiségű vajat fogyasztott. Ez a hatás valószínűleg a sajt magas kalciumtartalmának köszönhető, amely segíti a széklettel való nagyobb mennyiségű zsírürítést.

    Nagymennyiségű sajt csökkentheti az LDL-koleszterint?
    A vizsgálat célja volt a kemény sajt és a vaj fenti tulajdonságának összemérése egy átlagosnak tekinthető étrendben, ahol figyelték a vérnyomás, vérzsírok, vércukor, inzulin szintjének alakulását. Értékelték a széklettel ürített zsírmennyiséget is.

    A 6 hetes kontroll alkalmával a szérum összkoleszterin-, LDL-, HDL értékei csökkentek, a glukózszint emelkedett a sajtot fogyasztóknál - szemben a vajfogyasztókkal.

    A klinikai megfigyelés érdekes, természetesen senkit nem fogunk arra biztatni, hogy vadul fogyasszon sajtokat, de az bizonyos, hogy a széklettel ürített zsírtartalom-növekedés előnyösnek tartható, normál "keretek" között. (a szerk.)

    forrás:
    American Journal of Clinical Nutrition

    Megjelent: 2012. július 25.
    Forrás: MTI
    Legutóbb frissítve: 2012. július 25.
    Hirdetés