Hirdetés

Így okoz álmatlanságot és magnéziumhiányt, ha stresszeli a főnöke

#Alvászavar #ingerültség #magnéziumhiány #Stressz
2019.11.15.

Az éjszakai véletlenszerű izomrángások arra utalnak, hogy a szervezetünkben kevés a magnézium. A leginkább kellemetlen izomjelenségek a szemhéj izmainak feszülésétől bizonyos ideghez kapcsolódó izmokra, leginkább azonban a lábizmokra terjednek ki.

Hirdetés

Mindezeken túl hozzájárulnak a letargikus hangulathoz, az ingerlékenységhez, megnyilvánulnak a migrénben és más, gyakori ideges állapotokban is. Elhúzódó és súlyos hiánya krónikus fáradtságot, kialvatlanságot, szorongást és depressziót okozhat. Annak hátterében, hogy a magnézium hiánya számos különböző tünettel társulhat, ahhoz kapcsolódik, hogy ez az ásványi anyag több mint 300 enzimatikus folyamathoz kapcsolódik a szervezetben.

Magnéziumhiány okai

A magnéziumhiány fő oka az egészségtelen táplálkozás. A sok finomított szénhidráton alapuló élelmiszer, mint például a finomított liszt és a cukortermékek alig tartalmaznak magnéziumot. Azok, akik sok kávét és alkoholt isznak, több magnéziumra van szükségük.

A kutatások arról is szólnak, hogy az érzelmi vagy munkahelyi stressz esetén is több magnéziumot használunk, így ilyen körülmények között is hiány alakulhat ki. Érdemes tudni, hogy egyes gyógyszerek és a fogamzásgátló tabletták is gátolhatják a magnézium felszívódását a szervezetben. Ha nem jut a szervezet elegendő magnéziumhoz az étrenden keresztül, a magnéziumkiegészítés jó megoldás lehet.

Az alvás hatása a rák kialakulására - kattintson tovább!

Alvászavart is okozhat a magnézium hiánya

Egy új tanulmányban a magnézium hiányának és az alvásnak a következményeiről számoltak be, hangsúlyozva, hogy számos más, az egészségünket befolyásoló hatása is van ennek a fontos ásványi anyagnak.

Hollandiában megközelítően egymillió embert szenved magnéziumhiány okozta kellemetlen éjszakai élményektől. A nőknél, különösen a terhes nőknél gyakrabban fordul elő, és a 65 év felettiek 30-50%-ánál hetente legalább egyszer jelentkezik.

Az étkezéssel biztosítható kiváló magnézium-források tökmag, mandula, fekete csokoládé vagy a spenót. Ugyanakkor ezekből egy átlagosan étkező felnőtt, európai ember aligha tudja fedezni a szükséges magnéziumbevitelt.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint a nyugat-európai felnőtt lakosság 20 százaléka nem kapja meg a napi szükséges minimális magnéziummennyiséget sem.

A napi szükséges minimális magnéziumadag az új kutatásokat végző Holland Egészségügyi Tanács (ADH) ajánlása szerint: a nőknél 250-350 milligramm, a férfiaknál 300-350 milligramm.

Forrás: EgészségKalauz
Hirdetés