A legjobb felhasználói élmény nyújtása érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk.

ELFOGADOM
Hirdetés

Ilyen a jó alvás

#alvás #nyugodt alvás #mély alvás #alváshiány
2018.12.28. Módosítva: 2018.12.28.

Ma a felnőtt lakosság több mint fele alvásproblémákkal küszködik. Nemcsak az alvással töltött idő számít, hanem az alvás minősége is. Nézzük, mik a jó „alvás” számok.

Hirdetés

Egy felnőtt ember napi alvásszükséglete 7 és 8 óra között mozog, de nem elég, ha csak a mennyiségre figyelünk. Az is fontos, hogy mennyire zavartalan az alvással töltött idő.

Ha például valaki nehezen alszik el, az éjszaka folyamán többször felriad, vagy az alvási apnoe tünetei jelentkeznek nála, akkor akár 10-12 óra alvás után sem tud a szervezete regenerálódni.

Az érintett nem ébred frissen, napközben fáradt, ideges lehet, fejfájásra panaszko­dik. Ha tehát valaki hiába alszik eleget, mégsem érzi kipihentnek magát, érdemes alvásvizsgálatot végeztetnie. Kattintson kalkulátorunkra, és tesztelje magát!

Elfogadott alvásiidő-normák

Elalvási idő: 5-25 perc

Alvásidő: 7-8 óra

Alvásciklusok: 4-6, egyenként mintegy 90 perces ciklus (minden cikluson belül van könnyű-, mély- és REM-fázis (Rapid Eye Movement – gyors szemmozgás)

Álomfázisok: több

Felébredés: éjszakánként 10-20 alkalommal nagyon rövid időre, legtöbbször nem is emlékszünk rá

Forgolódás az ágyban: 5-10 alkalommal

Forrás: egeszsegkalauz.hu
Hirdetés

FONTOS AZ EGÉSZSÉGEM

SZERETNÉK HÍREKET, TIPPEKET KAPNI!
CAPTCHA

Twoje dane osobowe służyć będą jedynie umożliwieniu kontaktu z ekspertem. Grupa Onet.pl S.A. nie przetwarza tych danych w żaden inny sposób i niezwłocznie po przesłaniu pytania do eksperta usuwa lub anonimizuje Twoje dane. Przekazanie pytania ekspertowi odbywa się przy zachowaniu zabezpieczeń wymaganych przez ustawę o ochronie danych osobowych. Przypominamy również, iż udzielona porada nie zastąpi bezpośredniej konsultacji z lekarzem lub innym odpowiednim specjalistą, w trakcie której analizowana jest dokumentacja lekarska i przeprowadzane badanie lekarskie.