Mindenki ezt nézi most!

Hirdetés

PMS-kisokos: ezt kell tudni a menzesz előtti kellemetlen napokról (x)

PMS-kisokos: ezt kell tudni a menzesz előtti kellemetlen napokról (x)

A PMS, azaz premenstruális szindróma nem csupán női hiszti, hanem létező probléma. Kellemtelen tünetei a menzeszt megelőző napokban jelentkeznek, majd a vérzés kezdete után maguktól elmúlnak.

A PMS nem csupán női hiszti

A menzeszt megelőző időszakot sokan nehezen éljük meg, hiszen a PMS rendkívül változatos testi és lelki tünetei negatívan befolyásolják az életminőségünket és korlátozhatnak mindennapi tevékenységeinkben. Bár még mindig sokan azt gondolják, hogy a menstruáció előtti „vihar” csupán női hiszti, szerencsére egyre köztudottabb, hogy a premenstruális szindróma valódi probléma, amely nagyjából a nők 80 százalékát érintheti. A tünetegyüttesbe több mint 150-féle panasz sorolható, ám az egyénenként változik, hogy kinél milyen és mennyire erős tünetek jelentkeznek.

Mi okozza a PMS-t?

A női ciklust alapvetően két hormon, az ösztrogén (tüszőhormon) és a progeszteron (sárgatesthormon) vezérli. Ezek termelődését az agyunk szabályozza, ám ha az egyensúly megbomlik és túlsúlyba kerül a tüszőhormon, akkor jelentkeznek a PMS kellemetlen tünetei. A hormonális egyensúly megborulását befolyásolhatja a vízháztartás zavara, a mozgáshiányos életmód és a stressz is.

Mik a PMS legjellemzőbb tünetei?

A PMS leggyakoribb tünetei között tartják számon az ingerlékenységet, a fejfájást, az alhasi görcsöt, a puffadást, a mellfeszülést és a megnövekedett étvágyat. Érdemes a panaszainkat megfigyelni és feljegyezni néhány hónapon keresztül, hogy kirajzolódjon, melyek a leggyakoribb tüneteink. Ebből ugyanis megtudhatjuk, hogy az öt alapcsoport közül melyik PMS-típusba tartozunk.

A PMS 5 típusa:

H-típus:

A H a vízvisszatartók csoportját jelenti. Ha ebbe a csoportba tartozunk, akkor számunkra a vízvisszatartás miatt jelentkező tünetek jelentik a fő problémát: például a kéz- és lábdagadás, illetve a mellfeszülés.

D-típus:

A D a depressziót jelöli. Ha ebbe a csoportba tartozunk, akkor a menstruációt megelőző napokban nyomott a hangulatunk, és lelki mélypontokkal kell megküzdenünk.

A-típus:

Az A típusra leginkább a szorongás a jellemző. Valószínűleg ez a mi csoportunk, ha kedélyünk egyszer „fent” van, másszor „lent”, és ezt a hullámzást gyakran szorongás kíséri.

C-típus:

A C típusba tartozunk, ha a menzeszt megelőző napokban megnő az étvágyunk, akár falási rohamaink is lehetnek, emellett fáradékonyság és energiahiány jelentkezhet.

Kevert típus:

Ha a testi és lelki problémák egyaránt jelentkeznek.

Mit tehetünk, hogy jobb legyen?

A PMS tüneteit már életmódbeli változásokkal is lehet csökkenteni: mozogjunk sokat, sétáljunk, biciklizzünk, fussunk. Változtassunk az étrendünkön, hiszen a kiegyensúlyozott táplálkozás csökkentheti a tünetek intenzitását. Az életmódbeli változtatások mellett segíthet a hormonmentes, barátcserje-tartalmú Premens tabletta, amely bizonyítottan jó hatással van a női hormonrendszer működésére.

A barátcserje régóta ismert gyógynövény, már az ókorban és a középkorban is használták női panaszok kezelésére. A barátcserje csökkenti az anyasági hormon, a prolaktin termelődését, ezáltal mérsékli a mellfeszülést. A Premens tabletta vény nélkül kapható a patikákban. Léteznek barátcserje-tartalmú étrendkiegészítők is, ám ezek terápiás célú használatát a hatóságok nem javasolják.

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

Forrás: Phytotec Hungária