Szponzorált tartalom

10 tulajdonság, amely hajlamosíthat a depresszióra! Önre jellemző valamelyik?

#Beszéljünk róla #depresszió #depresszió tünetei #orbáncfű
2018.08.31.

Akinek alacsonyabb az önértékelése, az hajlamosabb lehet a depresszióra és a társfüggőségre. Vajon mit jelent a jó önértékelés, és miből jöhetünk rá, ha nem vagyunk elégedettek önmagunkkal?

Milyen a pozitív és a negatív önértékelés?

Az önértékelés az, amit magunkról gondolunk. A jó önértékelés mindig reális: szerethetőnek, pozitív személyiségnek hisszük magunkat, miközben a hibáinkkal is tisztában vagyunk. Ha becsben tartjuk önmagunkat, akkor anélkül is tudjuk, mennyit érünk, hogy állandóan másokkal hasonlítanánk össze magunkat, vagy folyton pozitív visszajelzéseket várnánk. Ha elfogadtuk magunkat, akkor tudjuk, hogy elég jók vagyunk, nem vágyunk a tökéletességre és nem is érezzük azt, hogy kevesek vagyunk. Hiszünk benne, hogy szerethetőek vagyunk, pusztán önmagunkért, és nem azért, mert szépek vagyunk, vagy intelligensek, nem a teljesítményünkért és nem is a társadalmi rangunkért. Belül elégedettek vagyunk. Akinek azonban az önbecsülése alacsony, nem érzi, hogy szerethető, az nem fogadta el önmagát. Az énképe nem reális, inkább negatív, ezért fogékonyabbá válik a depresszióra. Az alacsonyabb önértékelés általában azokra jellemző, akiket nem teljes elfogadással szerettek, hanem a szülő valamilyen feltételhez kötötte a szeretetét, azt ki kellett érdemelni. Ha így növünk fel, megnő az esélye annak, hogy olyan emberekhez vonzódunk majd, akik nem szeretnek, és elutasítjuk azokat, akik igen. Túl sokat adunk önmagunkból, ám a saját érdekeinket nem tudjuk képviselni, ezért gyakran kizsákmányoltnak érezhetjük magunkat.

HIRDETÉS Forrás: Phytotec Hungária

Jelek, amelyek arra utalnak, hogy nem szeretjük magunkat eléggé

Tíz pontba szedtük össze a thriveglobal.com cikke alapján az alacsony önértékelésű ember rossz szokásait.

1. Folyton másokhoz hasonlítja magát

2. Szinte mindenért magát hibáztatja

3. Bántja magát

4. Azt gondolja, hogy mások is azzal a kritikával ítélik meg őt, mint ő saját magát

5. Fél a kudarctól, ezért elzárkózik az új dolgok elől

6. Szereti halogatni a dolgokat

7. Megkérdőjelezi saját döntéseit, nem hisz az ösztöneinek

8. Nem veszi figyelembe a saját igényeit és vágyait

9. Nem húzza meg a határait, engedi, hogy kritizálják és kizsákmányolják

10. Nem tud megbocsátani magának

Az első lépések az önelfogadás felé

Meg kell tanulnunk elfogadni és szeretni önmagunkat, hogy mások is szeretni tudjanak minket. Ha növekszik az önértékelésünk, csökken a hajlam a depresszióra. Számos technika létezik már az önértékelés növelésére, ami nem csak a depresszió szempontjából fontos. A pozitív önértékelés növeli az önmegvalósítási képességünket, fokozza a kreativitásunkat, jót tesz a fizikai és érzelmi egészségünknek. Ha észleljük a depresszió tüneteit magunkon, és azok még nem hatalmasodtak el rajtunk, akkor segítségünkre lehet a közismerten hangulatjavító hatású orbáncfű. Ha le tudjuk küzdeni a depresszió tüneteit, és fel tudjuk ismerni, hogy segítségre van szükségünk, nagyot léptünk előre önmagunk elfogadásának irányába.

Forrás: Phytotec Hungária