Ezeket látta már?

Hirdetés

10 segítő tanács depresszió esetén (x)

Nézzük meg újra kedvenc könnyedebb filmjeinket, azonosuljunk a főhőssel, addig is távol tudjuk tartani magunkat a szomorúságtól

A depresszió tüneteivel együtt élni nagyon nehéz, ráadásul sokan még mindig szégyelljük vagy tagadjuk, mert azt hisszük, az a gyengeség jele. Néhány jó tanács segíthet legyőzni a hangulatzavart.

A depresszió fokozatosan, gyakran észrevétlenül fejlődik ki. Nem mindig könnyű felismerni, hiszen sok esetben nem a legtipikusabb tünetekkel, például búskomorsággal vagy levertséggel jelentkezik. Nemcsak a lelki életünket, hanem a testünket is érintheti. Ha egy ideje energiahiánnyal küzdünk, levertek vagyunk, nehezen koncentrálunk, túlzottan bezárkózunk, nincs kedvünk társaságba menni, akkor gyanakodjunk arra, hogy hangulatzavarunk van. A tünetek lehetnek fizikai jellegűek is, tehát fáradékonyabbakká válhatunk, változhat a testsúlyunk, túlzottan lefogyhatunk vagy meghízhatunk, csökkenhet a libidónk és alvászavarok is jelentkezhetnek. Már az enyhe depresszióval sem könnyű megküzdeni – ebben segíthetnek egy amerikai orvos, Dr. John Moore rendhagyó tanácsai.

1. Csak átmeneti állapot: Tudatosítsuk magunkban, hogy a hangulatzavar nem tart örökké. Ez csak átmeneti állapot, ami el fog múlni.

2. Adjunk hálát! Reggel, amikor felkelünk, adjunk hálát! Használjuk mind az öt érzékszervünket, és keressünk olyan dolgokat, amelyek széppé tehetik a napunkat. Például adjunk hálát azért, hogy az ablakon besüt a nap, vagy hogy minden reggel érezhetjük a friss kávé illatát.

3. Együnk meg egy almát! Egy depressziós számára küzdelmet jelenthet az evés. Vagy semmit sem kívánunk, vagy rengeteg szénhidrátban gazdag élelmiszert eszünk, ami gyors energiát ad, de nem tápláló. Az alma egészséges, rostban gazdag, és még a vércukorszintet is rendben tartja.

4. Tűzzünk ki egy célt! Tűzzünk ki egy kis célt, és arra fókuszáljunk! Gyakran túlterheltnek érezhetjük magunkat, szinte elveszünk a feladatok tengerében. Ha csak egy feladatra koncentrálunk egyszerre, és a többit addig kizárjuk, könnyebben boldogulunk, és az önbizalmunk is növekedhet.

5. Alakítsuk ki a bizalom körét! Legyenek olyan emberek körülöttünk, akikben meg tudunk bízni, akiknek meg tudjuk engedni, hogy lépésről lépésre közelebb kerüljenek hozzánk. Hagyjuk, hogy segítsenek nekünk!

6. Írjuk össze a teendőink listáját! Könnyen elfelejthetjük a legapróbb dolgokat is. Ha van egy listánk arról, hogy mit kell tennünk, nagyobb biztonságban érezhetjük magunkat. Ne gondoljunk nagy dolgokra, csak hétköznapi teendőkre, például a számlabefizetésre vagy a vásárlásra.

7. Olvassunk vicces dolgokat! Amikor sötét szemüvegen át nézzük a világot, nehéz egyensúlyt teremteni. Segíthet ebben, ha olyan dolgokat olvasunk, amelyek egy kicsit jókedvre derítenek bennünket. Ez lehet képregény, mém, vagy akár egy vicces poszt is.

8. Alkalmazzuk a filmterápiát! Nézzük meg újra kedvenc könnyedebb filmjeinket, azonosuljunk a főhőssel, addig is távol tudjuk tartani magunkat a szomorúságtól.

9. Próbáljunk meg mozgásban lenni! Vigyük el a kutyát sétálni, menjünk gyalog a boltba, vagy mossuk fel a fürdőszobát. Érezni fogjuk, hogy felpezsdül a testünk és a lelkünk.

10. Ne szigeteljük el magunkat! Ha nehezünkre esik is, próbáljunk meg emberek közé menni. A magány csak tovább mélyítheti a bánatunkat. Ha csak annyit csinálunk, hogy megkérdezzük a kollégánktól, hogy érzi magát, máris sokat tettünk azért, hogy jobb legyen a hangulatunk.

Segíthet a lélek napsugara

Ha úgy érezzük, hogy szükségünk van másfajta segítségre is, próbáljuk ki az orbáncfüvet tartalmazó Remotiv extrát.

Ez a gyógyszer recept nélkül kapható a patikákban, és klinikailag igazoltan csökkenti az enyhe depresszió tüneteit, javítja a hangulatot és fokozza a motivációt. Az orbáncfüvet a lélek napsugarának is nevezik, és régóta alkalmazzák az enyhe depresszió tüneteinek mérséklésére.

kockazatokrol22
Forrás: Phytotec Hungária