Ezeket látta már?

Hirdetés

A menzesz előtti rosszullét és ingerlékenység hormonmentesen is enyhíthető (x)

shutterstock 2035100168

A PMS, azaz premenstruális szindróma nem csupán női hiszti, hanem létező probléma. Kellemtelen tünetei a menzeszt megelőző napokban jelentkeznek, majd a vérzés kezdete után maguktól elmúlnak.

A PMS a nők 80 százalékát érinti

A menzeszt megelőző időszakot sokan nehezen éljük meg, hiszen a PMS rendkívül változatos testi és lelki tünetei negatívan befolyásolják az életminőségünket és korlátozhatnak mindennapi tevékenységeinkben. Bár még mindig sokan azt gondolják, hogy a menstruáció előtti „vihar” csupán női hiszti, szerencsére egyre köztudottabb, hogy a premenstruális szindróma valódi probléma, amely nagyjából a nők 80 százalékát érintheti. A tünetegyüttesbe több mint 150 féle panasz sorolható, ám az, hogy kinél milyen és mennyire erős tünetek jelentkeznek, egyénenként változik.

Mi lehet a PMS oka?

A női ciklust alapvetően két hormon, az ösztrogén (tüszőhormon) és a progeszteron (sárgatesthormon) vezérli. Ezek termelődését az agyunk szabályozza, ám ha az egyensúly megbomlik, és túlsúlyba kerül a tüszőhormon, akkor jelentkeznek a PMS kellemetlen tünetei. A hormonális egyensúly megborulását – számos egyéb tényező mellett – befolyásolhatja a vízháztartás zavara, a mozgáshiányos életmód és a stressz is.

Íme a PMS legjellemzőbb tünetei

A PMS leggyakoribb tünetei között tartják számon az ingerlékenységet, a fejfájást, az alhasi görcsöt, a puffadást, a mellfeszülést és a megnövekedett étvágyat. Érdemes a panaszainkat megfigyelni és feljegyezni néhány hónapon keresztül, hogy kirajzolódjon, melyek a leggyakoribb tüneteink. Ebből ugyanis megtudhatjuk, hogy az öt alapcsoport közül melyik PMS-típusba tartozunk.

A PMS 5 típusa

H-típus:

A H a vízvisszatartók csoportját jelenti. Ha ebbe a csoportba tartozunk, akkor számunkra a vízvisszatartás miatt jelentkező tünetek jelentik a fő problémát: például a kéz- és lábdagadás, illetve a mellfeszülés.

D-típus:

A D a depressziót jelöli. Ha ebbe a csoportba tartozunk, akkor a menstruációt megelőző napokban nyomott a hangulatunk, és lelki mélypontokkal kell megküzdenünk.

A-típus:

Az A típusra leginkább a szorongás a jellemző. Valószínűleg ez a mi csoportunk, ha kedélyünk egyszer „fent” van, másszor „lent”, és ezt a hullámzást gyakran szorongás kíséri.

C-típus:

A C típusba tartozunk, ha a menzeszt megelőző napokban megnő az étvágyunk, akár falási rohamaink is lehetnek, emellett fáradékonyság és energiahiány jelentkezhet.

Kevert típus:

Ha a testi és lelki problémák egyaránt jelentkeznek.

Mit tehetünk, hogy jobb legyen?

A PMS tüneteit már életmódbeli változtatásokkal is lehet csökkenteni: mozogjunk sokat, sétáljunk, biciklizzünk, fussunk. Változtassunk az étrendünkön, hiszen a kiegyensúlyozott táplálkozás csökkentheti a tünetek intenzitását. Az életmódbeli változtatások mellett további segítség a hormonmentes, barátcserje-kivonatot tartalmazó Premens tabletta, amely bizonyítottan jó hatással van a női hormonrendszer működésére.

 Vény nélkül kapható, barátcserjekivonat-tartalmú gyógyszer Vény nélkül kapható, barátcserjekivonat-tartalmú gyógyszer Forrás: Phytotec Hungária

A megfelelő hatás kialakulása érdekében a Premenst ajánlott legalább 3 hónapon át megszakítás nélkül, a menstruáció alatt is szedni. A gyógyszer hatását és biztonságosságát több vizsgálat is alátámasztja, szemben a barátcserjekivonat-tartalmú étrend-kiegészítőkkel, amelyek terápiás célra való használatát a gyógyszerészeti hatóságok nem javasolják. Vény nélkül kapható a patikában.

A menzesz előtti rosszullét és ingerlékenység hormonmentesen is enyhíthető (x) Forrás: EgészségKalauz
Forrás: Phytotec Hungária