Hirdetés

Vashiány: a nőknek fokozottan vigyázniuk kell! (x)

#Maltofer #vashiány #vaspótlás #vashiány tünetei
2021.07.02.
Vashiány: a nőknek fokozottan vigyázniuk kell! (x)

A vashiány nagyon gyakori hiányállapot. A világ össznépességének csaknem a fele szenved vérszegénységben, amelynek 80 százalékáért a vashiány tehető felelőssé. A vas elengedhetetlenül fontos a szervezet egészséges működéséhez.

Ilyenkor van szüksége több vasra a szervezetünknek

A vashiány tüneteit nehéz beazonosítani, hiszen ezek nem specifikusak, észlelésükkor ezért gyakran vagyunk hajlamosak egyéb kiváltó okokra gondolni. Ám ha azt vesszük észre, hogy egy ideje fáradtak vagyunk és ez az energiaszegény állapot tartós, mivel hosszabb pihenésektől sem múlik el, akkor gyanakodjunk a vashiányra.

Akkor is a nyomelem hiányára kell gondolnunk, ha folyton fáj a fejünk, nehezen koncentrálunk napközben, az arcbőrünk sápadttá válik, esetleg még a hajunk is hullani kezd. A vas pótlása előtt fontos, hogy kiderítsük, mi okozhatta a szervezetünkben ennek a létfontosságú nyomelemnek a hiányát. Vannak olyan állapotok, amikor a szervezetnek több vasra van szüksége – ilyen a várandósság, az erős fizikai megterhelés, illetve a serdülőkor. Ám az is előfordulhat, hogy valamilyen betegség áll a vasraktárak kiürülésének a hátterében. Ez lehet az erős menstruáció, a nem megfelelő táplálkozás, a daganatos betegségek, a vérzékenység és a felszívódási zavarokkal járó betegségek, mint például a gluténérzékenység.

A nőknél nagyobb a vashiány kialakulásának kockázata

A havi menzesz és a várandósság miatt a nőket jobban veszélyezteti a vashiány. A vasszükségletet már a serdülőkori gyors testi növekedés is fokozza, amihez a menstruáció megjelenésével járó rendszeres vasveszteség is hozzáadódik. Éppen ezért a fogamzóképes korú nőknek 1,5-2 mg vasra van szüksége naponta, míg az egészséges férfiaknak napi 1 mg beviteléről kell gondoskodniuk. A nőknél a gyakori fogyókúra, illetve az evészavarok sűrűbb előfordulása, a vegán vagy vegetáriánus étrendet követők nagyobb aránya is fokozza a vashiány kockázatát.

A zöldségek is tartalmaznak vasat, ám a vas a húsokból, azok közül is a vörös húsokból és a belsőségekből szívódik fel a leghatékonyabban. Ha nők vagyunk, esetleg erősen menstruálunk, gyakran diétázunk vagy folyamatosan sportolunk, akkor mindenképpen előzzük meg a vashiány kialakulását. Ha növésben lévő serdülő korú gyerekünk van, akkor is gondolnunk kell a vashiány kialakulásának megelőzésére.

Pótoljuk a vasat gyógyszerminőségű készítménnyel

Válasszunk biztonságos és hatékony vaspótló tablettát. A patikában recept nélkül kapható a Maltofer rágótabletta.

Vény nélkül kapható, vas(III)-tartalmú gyógyszer Forrás: Phytotec Hungária

Ezt a gyógyszert nem lehet túladagolni, mert csakis annyi vas szívódik fel belőle, amennyire a szervezetünknek szüksége van. Kényelmes, mert étkezéssel egyidejűleg is be lehet venni, és más gyógyszerekkel együtt is szedhető, mert azok a tablettában lévő vas felszívódását nem befolyásolják. Más vaspótlókhoz képest a Maltofer rágótabletta kevesebb kellemetlen mellékhatást okoz.

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

Forrás: Phytotec Hungária