A legjobb felhasználói élmény nyújtása érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk.

ELFOGADOM
Hirdetés

Rossz vérnyomás, fáradt szív: ennyi halolajat szedjen naponta

#étrend-kiegészítő #gyümölcscukor #omega-3 #szív- érrendszeri betegségek
2018.05.15. Módosítva: 2018.05.22.

Az omega-3 készítmények többsége nem ér semmit! Miért? Mert napi többezer milligramm tiszta omega-3 volna az az adag, amely hozzájárulhat a szív- és érrendszeri betegségek megelőzéséhez. Ön mennyit szed?

Hirdetés

Az Omega-3 zsírsavak nagy része esszenciális zsírsav, amit csak táplálkozással lehet bevinni a szervezetünkbe, hiszen nem vagyunk képesek az előállítására. Három legfontosabb formája az EPA, a DHA és az ALA.

Ezek közül az EPA és DHA az a két esszenciális zsírsav, amelyek megfelelő mennyiségben bizonyítottan hozzájárulnak a vér normál trigliceridszintjének fenntartásához, a szív megfelelő működéséhez, sőt, a normál vérnyomás fenntartásához is.

A tengeri halak jó omega-3-zsírsav-forrásnak számítanak, de még a rendszeres halfogyasztás sem tudja biztosítani a szükséges mennyiségű omega-3 zsírsavat.

Az omega-3 zsírsavak jótékony hatásai

  • vérzsírcsökkentő hatásúak
  • gátolják az érbetegségek kialakulását: védik az érfalakat, segítenek abban, hogy azok rugalmasak maradjanak
  • csökkentik a hirtelen szívhalál kockázatát
  • segítenek a gyulladásos folyamatok megelőzésében

A szívünk őre, az omega-3

Közismert tény, hogy a halolajban található omega-3 zsírsavak, az EPA és DHA hozzájárulnak a szív megfelelő működéséhez. Kevéssé ismert azonban, hogy a normál vérnyomás illetve a vér normál trigliceridszintjének fenntartásához nagyobb mennyiség bevitelérevan szükségünk.

A vér normál triglicerid szintjének fenntartásához már napi 2 gramm (2000 mg) EPA és DHA bevitel szükséges, a normál vérnyomás fenntartásához pedig akár napi 3 grammra (3000 mg) van szüksége a szervezetünknek!

A hosszú szénláncú omega-3 zsírsavak – DHA és EPA – jótékony hatásai közül a legismertebb a szív- és érrendszerre gyakorolt hatás, melyet az 1970-es években ismertek fel a kutatók a grönlandi eszkimók tanulmányozásakor. Az eszkimók nagyon sok, tengeri állatokból származó zsiradékot fogyasztanak, de ennek ellenére gyakorlatilag ismeretlen körükben a kardiovaszkuláris megbetegedés. Az ezekben a zsírokban nagy mennyiségben előforduló omega-3 zsírsavak csökkentik a triglicerid szintet, a pulzus számot, a vérnyomást és az érelmeszesedést.

Így teszi rendbe szívünket az Omega-3: kattintson!

A jó minőségű, omega-3-tartalmú készítmény mentes a káros bomlástermékektől, megfelelően tiszta formában és a kívánatos koncentrációban tartalmazza a zsírsavakat. A hatóanyag-tartalom kulcsfontosságú, hiszen a kedvező egészségügyi hatások jelentkezése csak a kísérletekben bizonyított dózisok mellett várható el, ha a hatóanyag-tartalom koncentrációja nem megfelelő, akkor elmarad a terápiás eredményesség.

Forrás: EgészségKalauz
Hirdetés

FONTOS AZ EGÉSZSÉGEM

SZERETNÉK HÍREKET, TIPPEKET KAPNI!
CAPTCHA

Twoje dane osobowe służyć będą jedynie umożliwieniu kontaktu z ekspertem. Grupa Onet.pl S.A. nie przetwarza tych danych w żaden inny sposób i niezwłocznie po przesłaniu pytania do eksperta usuwa lub anonimizuje Twoje dane. Przekazanie pytania ekspertowi odbywa się przy zachowaniu zabezpieczeń wymaganych przez ustawę o ochronie danych osobowych. Przypominamy również, iż udzielona porada nie zastąpi bezpośredniej konsultacji z lekarzem lub innym odpowiednim specjalistą, w trakcie której analizowana jest dokumentacja lekarska i przeprowadzane badanie lekarskie.