A legjobb felhasználói élmény nyújtása érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk.

ELFOGADOM
Hirdetés

Extrasystole

#kardiológia
2017.02.13. Módosítva: 2017.02.20.

Kérdés: Tisztelt Doktor Úr/Nő!

36 éves nő vagyok, irodai munkát végzek. Pontosan 2 évvel ezelőtt elhunyt a nagyapám, akihez szoros szálak fűztek, így halála után hamarosan egy-egy extrasystole jelentkezett nálam. Azt vettem észre, mintha egy-egy ütést kihagyna a szívem minden egyéb tünet nélkül. Akkor jeleztem az orvosom fele, aki megnyugtatott, hogy pszichésen a gyász miatt van. Javulóban voltam, bár javasolták a Frontin /0,25 mg/ szedését, ha nagyon kellemetlen lenne. Már javulóban voltam, amikor édesapám is elhunyt, akkor szintén felerősödtek a panaszok, azaz napi 20-30 ilyen "félreütésem" volt. Voltam EKG, terheléses EKG vizsgálaton, mindent rendben találtak. Ahogy telt az idő, ismét javultam, a Frontint lecsökkentettem, ahogy csak tudtam, és Magne B6-ot szedek helyette. Azt észrevettem, hogy mindenszentekkor többször volt extrázásom, karácsonykor úgyszintén. Ha elmegyek a családommal kikapcsolódni, pl. nyáron 7 napig Olaszországban voltam, egyetlen extrám nem volt, és egy hónapja voltam wellnessben három napot a családdal, akkor sem volt semmi tünetem. Érdeklődnék, hogy mit tegyek? 155 cm magas, 53 kg vagyok, vérnyomásom 110-130/70, ha itt a jó idő máris kerékpárra ülök, sokat tekerek. A családom nagyszerű, van egy okos 8 éves kislányom, de egyszerűen nem tudom feldolgozni a két halálesetet és nagyon megkeserítik ezek az ütések az életemet. Folyton a pulzusomat figyelem, vajon mikor üt mellé? Ha mégsem a szívemmel van baj, okozhat-e ez a későbbiekben ott valamit? Most készülök szív UH-ra, bár a kardiológusom szerint a megnyugtatásom miatt csinálja meg, de nem lenne rá szükség.

Nagyon köszönöm válaszukat!

Hirdetés

Válasz:

Extrasystole (ES), azaz melléütés mindenkinél előfordul. Azt lehet érezni, hogy kicsit késik a pulzus, majd egy nagyobb dobbanás következik. Akkor tartjuk veszélyesnek, ha percenként több alkalommal lép fel, illetve az EKG-ból látható, hogy veszélyes helyen keletkezett. Mivel Önnél a kardiológiai vizsgálatok megtörténtek és alaposak, szerintem megnyugodhat. Az biztos, hogy kellemetlen érzés, és minél jobb erőben van a szív, annál nagyobbat üt, annál jobban megérzi. Ugyanis az extrasystolés összehúzódás miután időben késik, ezért a szívkamra jobban megtelik vérrel és máris erőteljesebb a dobbanás. Előfordulását mérsékeli a nyugtató, a magnézium és a kikapcsolódás, viszont a szorongás, kialvatlanság, sőt az időjárási frontok is fokozhatják. A leírtakból látható, hogy Ön egy érzékeny, de egészséges "jó szívű" ember, a veszteségeken előbb-utóbb túl kell lennie, ez várhatóan csökkenti az ES-k számát.

Üdvözlettel: Dr. Szilasy Zsuzsanna

Forrás: EgészségKalauz
Hirdetés

FONTOS AZ EGÉSZSÉGEM

SZERETNÉK HÍREKET, TIPPEKET KAPNI!
CAPTCHA

Twoje dane osobowe służyć będą jedynie umożliwieniu kontaktu z ekspertem. Grupa Onet.pl S.A. nie przetwarza tych danych w żaden inny sposób i niezwłocznie po przesłaniu pytania do eksperta usuwa lub anonimizuje Twoje dane. Przekazanie pytania ekspertowi odbywa się przy zachowaniu zabezpieczeń wymaganych przez ustawę o ochronie danych osobowych. Przypominamy również, iż udzielona porada nie zastąpi bezpośredniej konsultacji z lekarzem lub innym odpowiednim specjalistą, w trakcie której analizowana jest dokumentacja lekarska i przeprowadzane badanie lekarskie.