Ezeket látta már?

Szakítsunk időt a testmozgásra!

Tavasszal a jó idő beköszöntével és persze a közelgő fürdőruhaszezon miatt egyre erősebb késztetést érzünk, hogy (újra) sportolni kezdjünk. Egy hosszú, számítógép előtt töltött munkanap után végre hazaérve azonban általában a testmozgás az utolsó dolog, amire vágyunk. Pedig néhány egyszerű lépésben könnyen beépíthető a sportolás a hétköznapokba. Ráadásul nem kell túl hosszú időt testmozgással töltenünk, napi 30 perc mérsékelt vagy akár 10 percnyi nagyon intenzív mozgással is sokat tehetünk egészségünk és közérzetünk érdekében.

Ha napközben dolgozunk

Legtöbben az egész napot a munkahelyen töltjük, de itt is megtalálható a módja annak, hogy aktívak legyünk.

Ebédidőben tegyünk egy rövid sétát. Nézzünk ki több útvonalat és ezeket váltogassuk a hét folyamán. Ha nincs lehetőségünk kiszabadulni az irodából, vagy rossz idő esetén, próbáljunk az épületen elül mozogni, sétálni, lépcsőzni.

Próbáljuk rávenni munkatársainkat és a feletteseinket az egészséges életmód népszerűsítésére. Nem kell itt sem nagy dolgokra gondolni, elég, ha kerékpártárolót biztosítanak, ha valaki például így szeretne bejárni. De egy bérlet a közeli fitness terembe is hasznos juttatás lehet.

Menjünk gyalog a munkahelyünkre, vagy parkoljunk le távolabb és onnan sétáljunk be. Egy 10 perces séta is hasznos lehet, ha olyan tempóban tesszük meg, amely már éppen túl van a kényelmesen.

Otthon a gyerekekkel

A gyermek érkezése gyökeresen átalakítja addigi életstílusunkat. Sok szülő ilyenkor az aktivitási szint csökkenését és ezzel együtt kisebb-nagyobb súlygyarapodást tapasztal ilyenkor. Persze ennek sem kell így lennie.

Sportoljunk a gyerekekkel: mehetünk uszodába, játszhatunk a kertben, játszótéren.

Számos fitness terem kínál gyermekmegőrző szolgáltatást, ahol nyugodtan hagyhatjuk a kicsiket, amíg mi tornázunk.

Vigyük gyalog iskolába a gyerekeket. Ezzel egyúttal nekik is jó példával járunk elő, és bízhatunk benne, hogy felnőttként is aktívabbak lesznek.

Sok iskolákban szerveznek közösségi programokat, kirándulást, közös sportolást.

Ha otthon vagyunk

Menjünk gyalog a boltba, a séta könnyű súlyokkal jót tesz.

Találjuk ki hogyan lehetünk aktívabbak otthon. Használjuk a lépcsőt, kertészkedjünk. Vásároljunk néhány otthoni felszerelést; futópadot, szobabiciklit vagy legolcsóbb megoldásként egy ugráló kötelet.

Közösségben is mozoghatunk. Csatlakozzunk egy kiránduló vagy nordic walking klubhoz.

Korán kelőknek

Ha úgy érezzük, hogy a napunkba sehogyan sem fér bele a testmozgás, jó megoldás lehet, ha fél órával korábban kelünk reggel. Az így nyert időt fordítsuk egy kiadós sétára, vagy menjünk úszni. Még akkor is érdemes megpróbálkozni a reggeli edzéssel, ha nem vagyunk korán kelők. Az első pár alkalom biztosan nehéz lesz, de idővel megszokható. Jó érzés a napot úgy indítani, hogy már tettünk valamit egészségünk érdekében.

Éjszakai baglyoknak

Ha nem vagyunk egyáltalán korán kelők, próbáljunk időt szakítani az esti időszakban a testmozgásra. Az esti sorozat alatt tekerjünk egyet a szobabiciklin.

Hogyan mozogjunk többet?

Aki vezet határidőnaplót, írja bele a sportolásra szánt időt. Akár naplót is vezethetünk, hogy adott héten mit sportoltunk.

Sportoljunk együtt egy baráttal, kollégával, vagy rokonnal, így kisebb az esélye, hogy kimarad a napi testmozgás.

Tartsuk magunknál mindig a felszerelésünket. Legyen sportoláshoz alkalmas ruházat a munkahelyünkön, az autó csomagtartójában vagy a rokonainknál, barátainknál, így, ha akad egy szabad fél óránk, bármikor mozoghatunk.

A nyaralás is telhet aktívan, választhatunk biciklitúrát vagy mehetünk túrázni. Egy ilyen nyaralásra való felkészülés jó kezdet lehet az aktívabb élethez.

Kisebb dolgokért ne menjünk autóval a közértbe, hisz a bevásárlás újabb jó alkalom egy kis mozgásra.