Jelenlegi hely

Hirdetés

9 tényező, ami növeli a csontritkulás esélyét

Dohányzik, esetleg helytelenül étkezik, és még a családban is volt már példa csontritkulásban szenvedőre? Akkor mindenképp olvassa el ezt a cikket.

Hirdetés

Rengeteg tényező befolyásolja a csontritkulás kialakulását, és a törött csontok kockázatát.

Ezek növelik a csontritkulás kockázatát

Gének: A csontok egészsége a szüleinktől örökölt génjeinktől is függ.

Kor: Ahogy öregszünk, a csontok törékennyé válnak és nagyobb valószínűséggel törnek el.

Eredet: Azoknál nagyobb a rizikófaktor, akik kaukázusi vagy ázsiai eredetűek. Ez sokkal alacsonyabb az afro-karibi eredetűeknél.

Nem: A nőkre nagyobb veszélyt jelent, mint a férfiakra, mert kisebb csontjaik vannak, és a menopauza idején a csontvesztés magasabb aránya tapasztalható.

Alacsony testtömeg: Ha alacsony a BMI (testtömeg-index) 19 kg / m2 alatt van nagyobb a kockázata az csontritkulás kialakulásának és a töréseknek.

Dohányzás: A jelenlegi dohányosok nagyobb valószínűséggel törnek el csontokat.


Kálciumban gazdag ételeket érdemes fogyasztani főleg gyermek, tinédzser és fiatal felnőtt korban.

Alkohol: A túlzott alkoholfogyasztás jelentõs kockázati tényezõt jelent a csontritkulás és a törések számára.

Néhány egészségügyi állapot: Ezek közé tartozik a reumás ízületi gyulladás, alacsony ösztrogénszint a nőknél (pl. Anorexia, túlzott testmozgás vagy hysterectomia miatt), alacsony tesztoszteronszint a férfiaknál, pajzsmirigy állapotok, olyan körülmények, amelyek befolyásolják a tápanyag felszívódását, mint például a Crohn- és olyan körülmények, amelyek hosszú immobilitási időt okoznak, mint például a stroke.

Egyes gyógyszerek szintén növelik a kockázatot.

Csontritkulást megelőző lépések

Rendkívül fontos, hogy a csontváz növekedése során a csontok erejét maximalizálják gyermekkor, serdülőkor és kora felnőttkorban.  Ha ebben a korban vigyázunk csontjaink egészségére, ellenállók maradnak még a kor előrehaladtával járó csontveszteségnek is.

A gyermekek képesekek erős csontokat építeni, mivel sok testmozgást végeznek és ajánlott még mellé kiegyensúlyozott, kalciumban gazdag étel fogyasztása.

A túlzott kálcium bevitel sem egészséges! Részleteket ITT találsz!

Forrás: BBC



Hirdetés