Ezeket látta már?

Hány órát kellene aludni idősebb korban? Itt a válasz!

idős, alvás, alvászavar, álmatlanság

Van valóságalapja, hogy minél idősebbek vagyunk, annál kevesebb alvásra van szüksége a szervezetünknek.

Az igazság az, hogy alvási képességünk változik a korral, de az igény valószínűleg nem. A kooral változik az alvás felépítésének rendszere. Egyre kevesebb időt töltünk mély álomban, így könnyebben felébredünk a környezetből jövő hangokra - írja az Informed.

Hajnali ébredés

Az idősebbek sokszor este 6-8 körül gyakran elálmosodnak. Ha ilyenkor lefekszenek, és aludnának 7-8 órát, akkor hajnalban 3-5 között felébrednek. Ha nem mennek kora este aludni, és még fent maradnak 10-11-ig, akkor is a szervezetük hajnalban felébresztheti őket. De ebben az esetben nincsen meg a szükséges 7-8 óra alvásidő, így fáradtak lehetnek nap közben. Ha délután egy nagyot szunyókálnak, akkor ismét tovább maradnak fent, és másnap megint korán kelnek. Az idősebbek gyakran panaszkodnak álmatlanságról az orvosnak pedig csak arról van szó, hogy rájuk az előrehozott alvási fázis a jellemző.

Hogyan tudják végigaludni az idősebbek az éjszakát?

A legcélszerűbb úgy átállítani a biológiai órát, hogy este tovább maradjunk ébren, de reggel tovább aludjunk. Ehhez erős fényre van szükség, ettől tudja a szervezetünk, hogy mikor kell lefeküdni és felkelni. A legegyszerűbben ezt úgy lehet megvalósítani, hogy az idősebbek estefele ameddig lehet, maradjanak kint a szabad. Reggel pedig kerüljék a fényt. A délutáni alvás pedig ne legyen túl hosszú, mert éjszakai felébredés lehet a vége.

Olvasta már?

Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben, a Facebook-on, az Instagramon vagy a Twitter-en is!

Forrás: Informed.hu