Mindenki ezt nézi most!

Szponzorált tartalom

Fontos tippek férfiaknak a prosztata egészségéért

Fontos tippek férfiaknak a prosztata egészségéért

Ha egy pár babát szeretne, nemcsak a nőknek, hanem a férfiaknak is be kell tartaniuk néhány egyszerű szabályt, hogy a babavárás sikeres legyen. Összeszedtük, mire figyeljenek a férfiak a sikeres babaprojekt érdekében.

Fiatal férfiak betegsége a prosztatagyulladás

Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy a prosztatagyulladás inkább az idősebb férfiak betegsége, holott sokkal inkább a fiatalabb, 30-as, 40-es és 50-es korosztályt érinti. A prosztatagyulladás krónikus formájánál az életminőséget jelentősen romboló panaszok fokozatosan alakulnak ki, idővel egyre kellemetlenebbé válhatnak, és folyamatosan jelen vannak. Ám ez a kellemetlen betegség nemcsak az életminőséget rontja, hanem a sikeres babavállalást is megakadályozhatja.

A prosztatagyulladás ugyanis negatív hatással van a spermiumok mozgékonyságára, a gyulladt prosztata által termelt váladék pedig akadályozhatja a termékenységet. Elképzelhető, hogy a krónikus prosztatagyulladás tünetei csak enyhébben jelentkeznek, vagy észrevétlenek maradnak. Ám ha a következő tünetek jelentkeznek, mindenképpen kérjünk orvosi segítséget: nehéz és fájdalmas vizelés, erősödő fájdalom a derék-, illetve a medencetájon, szexuális zavarok. A krónikus prosztatagyulladást számos tényező kiválthatja, például a helytelen életmód, a túlzott stressz, vagy akár egy korábbi sportsérülés is. Összeszedtük, mit tehetünk azért, hogy megőrizzük prosztatánk egészségét.

Fontos tippek a prosztata egészségének megőrzésére:

  1. Válasszunk olyan alsóneműt, amely nem túl szoros.
  2. Éljünk rendszeresen nemi életet, hogy a prosztata által termelt váladék ki tudjon ürülni.
  3. Amennyire lehet, csökkentsük a stresszt, illetve figyeljünk arra, hogy kiegyensúlyozott életet éljünk.
  4. Sportoljunk minél többet, mert a hetente háromszor végzett, legalább fél órányi testedzés megnöveli a spermiumszámot. Ám vigyázzunk, mert a spermiumszám növekedése csak ideiglenes: amint abbahagyjuk a rendszeres testmozgást, egy hónapon belül újra csökkenni kezd. Arra is ügyeljünk, hogy ne vigyük túlzásba a sportot, mert azzal árthatunk az ondótermelésnek.
  5. Amennyire tehetjük, figyeljünk arra is, hogy kiegyensúlyozottan táplálkozzunk. Együnk rendszeresen, kerüljük a zsíros és túl fűszeres étkeket,
  6. Babavárás előtt nem csak a nőknek ajánlott egy alapos kivizsgálás. Férfiként menjünk andrológushoz, hogy a szakember kizárhassa a teherbeesést akadályozó tünetmentes prosztatagyulladás lehetőségét.
  7. A kevés alvás egyáltalán nem „macsó” dolog: ha tehetjük, legalább 7-9 órát aludjunk egy nap. A kipihentség növeli a termékenységet.
  8. Hagyjuk abba a dohányzást!
  9. Ha észleljük a prosztatagyulladás kellemetlen tüneteit, mint például a fájdalmat a kismedence tájékán, a vizelési gondokat és a szexuális problémákat, forduljunk orvoshoz. A fájdalom csökkentésére használjunk a tünetek kialakulásának helyén, azaz a prosztata közelében ható kúpot.
Forrás: EgészségKalauz