Ezeket látta már?

Férfiak és kincseik

2011.01.08. Módosítva: 2015.11.04.

Mindent az autómért, mindent a pisztolyomért! A Journal of Consumer Research egyik cikke szerint sokan úgy bánnak kedvenc használati tárgyaikkal, hogy az már-már szerelmi kapcsolatnak is nevezhető.

"Lehetséges, hogy egyes vásárlók szerelmesek ingóságaikba?" - tették fel a kérdést John L Lastoviczka (Arizona Állami Egyetem) és Nancy J. Sirianni (Texasi Keresztény Egyetem) kutatók. Nos, úgy tűnik, hogy autók, számítógépek, biciklik és fegyverek esetében a válasz egyértelműen igen.

Férfiak és kincseik

A kutatók öt autókiállítást látogattak meg Arizonában, és interjút készítettek az ottani kocsiőrültekkel (19 és 68 év közötti férfiakkal és nőkkel). Az eredmények szerint a leginkább elkötelezett rajongók nem is márkájuk szerint említik autójukat, hanem becézgetik őket, és kapcsolatuk az autójukkal inkább hasonlít egy romantikus szerelmi kapcsolatra.

"Az anyagi javak birtoklása segíthet csökkenteni a szociális elszigeteltséggel járó negatív érzelmeket és hozzájárulhat az általános jólét kialakulásához. Ezek az emberek így kompenzálnak, ami még mindig jobb, mintha az alkoholban vagy a drogokban keresnének menedéket" - írják a kutatók.

"Az elkötelezett vásárlók általában hatszor többet költenek kedvenc tárgyukra, mint normális esetben. A fegyvereiket bálványozó férfiak például kisebb vagyonokat képesek tisztítószerekre és célzóberendezésekre költeni."

Forrás: Medipress
Google Hírek ikon
Adja hozzá a Híreket a Google hírfolyamához