Ezeket látta már?

Választhatunk: gorombaság - vagy hozzá nem értés?!

A gorombaság rosszabb mint a hozzá nem értés. Egy amerikai tanulmány szerint az alkalmazottak goromba viselkedése negatívan befolyásolja a vevők hozzáállását, még akkor is, ha az udvariatlanság nem közvetlenül feléjük irányul.

Egy sor területen, beleértve az éttermeket, a bankokat, a kormányzati hivatalokat, áruházakat és egyetemeket találkozhatunk olyan vevői panaszokkal, hogy az alkalmazottak rosszul viselkednek, sértő megjegyzéseket téve és helytelen gesztusokat alkalmazva egymás között.

Választhatunk: gorombaság - vagy hozzá nem értés?!

Ez magával vonja egyfajta alkalmazotti viselkedési kultúra kialakításának szükségességét, hiszen szélsőséges esetben az ilyen viselkedés a vevők hozzáállását is befolyásolhatja.

Kutatások bizonyítják, hogy egy cég, fogyasztók általi általános megítélését befolyásolják az alkalmazottakkal kapcsolatos tapasztalatok. Azoknál az embereknél, akik szemtanúi voltak valamilyen alkalmazottak közti udvariatlan, bántó jelenetnek - pl. egy áruházvezető idiótának nevezte az egyik beosztottját – hamarabb alakult ki negatív vélemény a cégről, mint azoknál, akik valamilyen szakmai hozzá nem értéssel találkoztak szembe.

Meglepő, de a vevők akkor is negatív véleményt formáltak, ha a goromba kolléga éppen az ő érdekükben cselekedett. A tanulmány szerzői kiemelik, hogy milyen fontos az alkalmazottak udvariassági képességeinek fejlesztése, akár a zéró tolerancia elvének alkalmazásával, hogy az udvariatlanságot és gorombaságot már kialakulása előtt sikeresen megfékezzék.

Forrás: Medipress
Google Hírek ikon
Adja hozzá a Híreket a Google hírfolyamához